Foto: Pexels
Tehnika
22. aprill 2020, 10:13

Kas vanad talverehvid tasub alles hoida? Aga kus?

Alates 1. maist peavad kõikidel autodel olema suverehvid, aga kus hoiustada kuni järgmise hooajani talverehve? Ladusite need lihtsalt üksteise otsa garaaži? Aga kas teadsite, et nii võib nende kvaliteet halveneda juba paari kuuga?

Et vältida deformatsioone, ei tohi rehve hunnikusse laduda ega ka üles riputada, need peavad olema vertikaalasendis. Garaaž on sobiv koht, kui seal on hea ventilatsioon, suviti jahe ega ole tuuletõmbust. Rehvid peavad olema kaitstud ka päevavalguse eest, sest osoon muudab kummi hapraks.

Kui kõikidele loetletud tingimustele sobivat ruumi pole, tasub jätta autokummid rehvihotelli, kus on tootjate nõuetele vastavad hoiutingimused. Ühel hooajal hoiustamise hind jääb 40 euro ringi, ent tihti saab ka soodsamalt. Näiteks kui ostate uued rehvid, pakuvad paljud müüjad esimest hoiustamiskorda tasuta.

Igal juhul tuleb kokkuvõttes odavam, kui lasta veel täiesti toimivatel talverehvidel raisku minna ja hakata sügisel uusi soetama.

Rehvivahetus töökojas Foto: Pixabay

Kas vanu rehve tasub üldse alles hoida?

Amserv Auto järelteeninduse juht Ahti Aasala toob seoses rehvide vahetamisega välja kolm olulist nõuannet:

Mõõda, kas vanu rehve saab veel kasutada

“Seda, kas rehvide elu jätkub ka järgmisel hooajal, saab otsustada näiteks turvise mustri järgi. Talverehvidel peaks mustri sügavust olema üle 3 mm. Kui muster on õhem, pole mõistlik rehve järgmisel hooajal enam kasutada, sest nende haakuvus teega väheneb ja sõit kulunud mustriga muutub ohtlikuks,” paneb Aasala autojuhtidele südamele ning lisab, et kui naastrehvid on kulunud alla 3 mm, võib politsei sõitjat ka trahvida. Kui selgub, et vanade rehvidega uuel hooajal enam sõita ei saa, võib need rehvivahetuskohas utiliseerida ja seda Amservis näiteks täiesti tasuta.

“Loe üle” rehvide naelad

Üheks rehvide väsimuse märgiks on Aasala sõnul ka see, kui naastrehvis pole enam piisavalt naelu – sellisel juhul tuleks kaaluda järgmisel talvehooajal uute rehvide soetamist. “Kui rehvist on puudu mõni üksik nael, ei juhtu veel midagi – nende kadumine näiteks aukudest läbi sõites või järsult gaasi vajutades on paratamatu. Aga turvaliseks sõiduks lumel ja jääl peaks enamus naeltest siiski alles olema,” rõhutab ta. Kui aga selgub, et paljud naelad on puudu, ei tohiks Aasala sõnul kõiki allesjäänud naelu välja tõmmata ega rehvidega lume sulades edasi sõita, sest rehvisegust tingituna on naelrehvid suviseks sõiduks liiga pehmed ja võivad pidurdamisel probleeme tekitada.

Hoiusta vanu rehve targalt

Kui oled veendunud, et vanades rehvides on piisavalt naelu ning ka turvisemuster on piisavalt sügav, tasuks Aasala sõnul pöörata tähelepanu nende targale hoiustamisele. “Sageli laotakse rehvid ruumi kokkuhoiuks üksteise otsa torni, aga see pole kindlasti hea mõte, sest alumiste rehvide karkass surutakse kokku ja hiljem ei pruugi need enam veljele paigaldamiseks järgi venida,” märgib Aasala, eriti olukorras, kus üksteise otsas on rohkem kui kaheksa ilma veljeta rehvi. Aasala soovitab hoiustada rehve hoopis üksteise kõrval vertikaalselt või jätta need rehvivahetaja juurde ja mitte neid pidevalt edasi-tagasi vedada.