Foto: Sass Henno
Tehnika
13. september 2019, 16:43

6 loodussõbralikku veesõidukit Cannes'i jahifestivalilt

Cannes’s toimuv iga-aastane jahifestival on koht, kus esmaesitletakse uue hooaja loodetavaid müügihitte. Üha enam keskendutakse sel aastal loodussäästlikkuse ja taastuvaenergia temaatikale.

Kuigi valdav enamus esitletavatest veesõidukitest kasutab siiski sisepõlemismootoreid, väärivad mõned näited esiletõstmist just sellepärast, et mõistaksime, milline hakkab olema hobimeresõidu energeetiline tulevik.

Päike, mille eest inimene end nii väga kaitsma peaks, hakkab lähikümnendil asendama fossiilkütuseid ja meie laste veesõidukites võivad kütusepaagid olla juba kindel minevik.

  1. Eksklusiivne maailma esmaesitlus toimus Itaalia jahitootja ARCADIA luksusmudelile Sherpa XL, mille katusele on paigaldatud päikesepaneele.

  1. Uue põlvkonna pioneer jahtide tootmise maailmas, SILENT-YACHTS esitles luksuskatamaraani Silent 55S2, mis kasutab 100% vaid päikesest toodetud energiat.

  1. Itaalia tootja FABIAN YACHTS demonstreeris mudelit Navetta Futura 100 Ibrida, mis on varustatud päikeseenergiajaamaga, mis omakorda võimaldab sõita mitmeid tunde püsikiirusega 6-8 sõlme (11-15km/h)

  1. Poola jahitootja Sunreef tegi maailma esmaestluse oma katamaraanile Sunreef60, kes kasutab nii elektri kui hübriidmootorit. Tootja sõnul pole see mudel nende arengu lõppunkt vaid pigem vaheetapp rännakul loodussaäästlikuma meresõiduvõimaluse suunas.

  1. Ka RIB kaatrite vallas otsitakse uudseid lahenusi. Prantsuse firma SEAIR tutvustas oma blokk-kiiluga mudelit FLYINGRIB, mis tänu kere veest välja tõstvale kiilule võimaldab vähenenud veetakstuse arvelt kütusesäästu 25-50%

Foto: Sass Henno
  1. „Volvo grupi elektriinsenerid on andnud oma panuse valdkonda, kus loodussäästlikkus on muutunud iga tootja kohustuseks,“ öeldi Fountain Pajot ja Dufour Group pressimaterjalides, esimese elektrikatamaraani prototüübi esmaesitlusel. Hetkel kannab see elektrimootori projekt pealkirja „Electric Saildrive Concept“

    (Sass Henno)