USTAV: Sirje Eesmaa pole oma 1970. aasta väljalasske Põrnikaga kunagi tee äärde jäänud.Foto: Peeter Langovits/Postimees/Scanpix
Tehnika
10. juuli 2019, 15:52

HÜVASTI, PÕRNIKAS! Sirje Eesmaa: „Oi, nii kahju!“ (2)

Kolmapäeval veereb Mehhikos liinilt viimane Volkswageni Põrnikas, mida oli kujul või teisel ehitatud aastast 1938. Tuntud põrnikaentusiastid, telenägu Sirje Eesmaa ja ärimees Raimo Kägu, paljastasid originaalse auto hinge.

Kolmapäeval veereb Mehhikos liinilt viimane Volkswageni Põrnikas, mida oli kujul või teisel ehitatud aastast 1938. Tuntud põrnikaentusiastid, telenägu Sirje Eesmaa ja ärimees Raimo Kägu, paljastasid originaalse auto hinge.

Volkswageni (VW) kui firma ajalugu ongi Põrnika ajalugu. Natsi-Saksamaal ehitati uhke maanteevõrgustik ja Adolf Hitler andis käsu, et saagu olla taskukohane (hind 990 riigimarka, keskmine nädalapalk oli 1938. aastal 32 marka) ja lihtne masin, millega sakslased neidmööda vurada võiks. Rahva – wolks, auto – wagen.

Kuigi kõige esimese põrnikalaadse disainiga masina lõi aastal 1925 ungarlane Bela Barenyi, on üldiselt läinud ajalooürikutesse kirja Põrnika loojana ikkagi saksa verd ja natsimeelne insener – kuulus sportautode tootja Ferdinand Porsche.

Edasi lugemiseks:

Osta üks artikkel

Ühe artikli lugemisõigus
3.99