Tehnika

Toyota ja Subaru toovad turule neljaveolise elektriauto ning tootmisse jõuab ka tahkisaku 

Toimetas Aare Kartau, 19. juuni 2019 07:15
Toyota ja Subaru koostöös loodav elektriauto.Foto: Toyota
Kaks Jaapani autotootjat – Subaru ja Toyota – on müügile toomas nelikveolist elektriautot. Projekti käigus jõuab tootmisse ka suure mahtuvusega tahkisaku, mis peaks kaasa tooma olulise edasimineku elektrisõidukite arengus.

Subaru ja Toyota on edukalt koostööd teinud ka varasemalt: meenutagem kasvõi sportkupeed BRZ/GT86, mis tänagi autosõbral silmad särama paneb. Vahepeal on aeg suure sammu tulevikku astunud ning kaks Jaapani autotootjat ühendanud seekord jõud, et tuua turule elektriautode uus põlvkond.

Oma uut modulaarset platvormi (Subaru Global Platform) edasi arendades loob Subaru koostöös Toyotaga uudse akutehnoloogiaga varustatud nelikveolise elektriauto. Toyota nimetab uut platvormi e-TNGA-ks.

Toyota on varasemalt teada andnud ka aja, mil uus sõiduk ilmavalgust näeb: nii selle kui Subaru elektriauto esmaesitlus toimub juba 2020. aasta Tokyo olümpiamängudel.

Elektri jõul liikuva C-segmendi linnamaasturi loomisel kombineerivad partnerid Subaru nelikveotehnoloogia ning Toyota sõidukite elektrifitseerimise tehnoloogia ning nagu öeldud ka ühise platvormiarenduse. Kumbki tootja hakkab elektriautot turustama siiski oma nimega.

Läbimurre akutehnoloogias

Ent elektriautode ühisarendamine on vaid üks osa suuremahulisest koostööst, millega on liitunud Subarule ja Toyotale lisaks veel mitu Jaapani autotootjat.

Projekti raames arendatakse koos Panasonicuga välja ka suure mahtuvusega tahkisaku. Uus akutehnoloogia annab liitiumioonakude tehnoloogiaga võrreldes märgatavaid eeliseid kuumakindluse, mahtuvuse, massi ja laadimisaja poolest.

Toyota on viimastel aastatel panustanud uudse tahke liitium-ioonaku väljatöötamisse. Tahket elektrolüüti kasutav aku on kergem, kompaktsem, oluliselt suurema mahtuvusega ning selle laadimine käib paari minutiga.