Uberi rakendus.Foto: Pixabay
Tehnika
13. juuni 2019, 07:15

Volvo ja Uber esitlesid esimest isejuhtivat seeriamudelit

Volvo ja Uber esitlesid esimest isejuhtimisvalmiduses seeriamudelit. Ehkki Volvo XC90 põhinev sõiduk on suuteline autonoomselt taksoteenust osutama, on esialgu kaasas ka autojuht-operaator, kes sõiduki tegevusel silma peal hoiab ja vajadusel sekkub.

Volvo ja Uber on astunud isejuhtivate sõidukite arendamise ühisel teel järgmise suure sammu ja tutvustavad esimest XC90 suurel linnamaasturil põhinevat autot, mis on võimeline iseseisvalt kliente sihtkohta sõidutama.

Uber ja Volvo Cars sõlmisid inseneritööalase koostöökokkuleppe aastal 2016 ning on selle aja jooksul välja töötanud mitmeid prototüüpe ja teinud tuhandeid teste, mis peaksid lõpptulemusena muutma taksoteenuse paradigmat ja autojuhtimise olemust üldiselt.

Täielikult isejuhtiv Volvo XC90

Kolmapäeval esitletud Volvo XC90 on esimene seeriatootmissõiduk, mis koos Uberi autonoomse juhtimissüsteemiga on täielikult isejuhtiv.

XC90 baassõiduk on varustatud kõigi olulisemate turvalisuslahendustega, mis võimaldavad Uberil hõlpsasti paigaldada sellele oma isejuhtimissüsteemi ja valmistuda autonoomseks sõidujagamisteenuseks.

Volvo seeriatootmisse jõudva sõiduki olulisemate lahenduste hulgas on juhtimis- ja pidurdusfunktsioonide tagavarasüsteemid ning akupaketi varuvõimsus. Need on vajalikud juhul, kui mistahes peamiste süsteemidega peaks tekkima tõrkeid – spetsiaalselt loodud tagavarasüsteemid on hetkega valmis sõiduki ohutult peatama.

Lisaks Volvo varusüsteemidele on sõidukil hulgaliselt andureid, mis võimaldavad Uberi isejuhtimissüsteemil ohutult linnakeskkonnas liigelda ja manööverdada.

Põhjalikumalt loe isejuhtiva Volvo kohta Acceleristast.

Foto: Accelerista