Lõpuks on jalgrattavaenulikud ka autojuhid ja jalakäijad. Ühed ei pea sageli paljuks rattureid sõidutee serva joonitud rattateelt vaat et välja puksida, teised arvavad, et isegi selgelt kõnniteel jalgratturite alaks märgitud teel on eelisõigus ikkagi jalakäijal. Foto: Andres Varustin
Seisukoht
6. juuni 2019, 17:02

Jalgrattur – sa pole siin oodatud!

Esmaspäeval said paljud suvisel ajal jalgratast kasutavad rongisõitjad justkui pangetäie külma vett kaela, sest Elron teatas, et sarnaselt Paldiski liiniga ei tohi suveperioodil reedest pühapäevani enam ka osal Tartu, Narva ja Viljandi liinidel jalgrattaid transportida.

Jah, rattad tõepoolest ummistavad ronge, kuid teisalt lõpetab see otsus paljude perede jaoks suvel traditsiooniks olnud rattamatkad mõnda looduskaunisse kohta.

Ega asi pole ainult rongides, asi on rattateedes. Erinevalt paljudest Skandinaavia linnadest on ju Tallinna rattateed ebamugavad ja lõpevad tihti ootamatult. Jalgrattaentusiast Tõnis Savi on Linnalehele rääkinud, et Tallinnas igapäevategevusteks mõeldud rattateede võrgustik puudub. Mõned üksikud teed kuskil on, aga need ei moodusta võrgustikku, selget keskkonda.

Lõpuks on jalgrattavaenulikud ka autojuhid ja jalakäijad. Ühed ei pea sageli paljuks rattureid sõidutee serva joonitud rattateelt vaat et välja puksida, teised arvavad, et isegi selgelt kõnniteel jalgratturite alaks märgitud teel on eelisõigus ikkagi jalakäijal. Seega on nii riik, linn kui kaudselt ka autojuhid ja jalakäijad andnud jalgratturitele sõnumi: sind pole siia, linna, vaja!

Aga ehk paistab tunneli lõpus siiski valgus. Mida suuremaks kasvab ratturite arv, seda rohkem peavad otsustajad nendega arvestama. Ja midagi positiivset ju ikka leiab: Tallinnas Järvel avati eile 2,5 km pikkune kergliiklustee ning Tartus käivitub homme 750 jalgratta ja 69 parkimispunktiga rattaringlus.