Opeli esimene hübriidajamiga auto on 300hobujõulise ühendvõimsusega nelikveoline (1)
Opel esitleb uut nelikveolist pistikhübriidi Grandland X Hybrid4, mis on esimene kaksikajamiga sõiduk Saksa autotootjalt. Grandland X pistikhübriidi jõuallikaks on 1.6 l turbo-bensiinimootor ja kaks elektrimootorit, ühendvõimsusega 300hj.
Esialgsed keskmised kütusekulu- ja CO2-heitmenäitajad on WLTP1/NEDC2 kombineeritud tsükli alusel 2.2 l/100 km ja 49 g/km. Opeli esimene pistikhübriid Grandland X Hybrid4 saabub müügile lähinädalail, esimesed sõidukid jõuavad klientideni 2020. aasta algul.
Uudismudel annab olulise panuse ettevõtte CO2 heitmete vähendamisele ning aitab täita lubaduse, mille kohaselt on aastaks 2024 kõikidel Opeli mudelitel elektriversioonid. Järgmine samm selles suunas on uue põlvkonna täiselektrilise Opel Corsa turuletoomine, mis peaks samuti veel selle aastanumbri sees sündima. Corsa on Peugeot 208 sõsarmudel.
Grandlandi kaksikajam
Grandland X pistikhübriidi ajamisüsteem koosneb WLTP-sertifitseeritud ja Euro 6d-TEMP, 147 kW/200 hj võimsusega 1.6l turboülelaadimisega neljasilindrilisest otsepritsega bensiinimootorist ja kahest 80 kW/109 hj elektrimootorist, nelikveosüsteemist ning 13.2 kWh liitium-ioonakust.
Esitelje tööd juhtiv elektrimootor on ühendatud 8-käigulise elektrilise automaatkastiga. Teine elektriajam, inverter ja diferentsiaal on tagateljega integreerituna valmis vajaduse korral lülitama sisse nelikveo. Sisepõlemismootorit kasutatakse peamiselt keskmistel ja suurtel sõidukiirustel, madalamal kiirusel annab jõudu vaid elektriajam.
Grandland X Hybrid4 suudab ainult elektri toel läbida kuni 50 kilomeetrit WLTP tsükli alusel (60 km, NEDC). See on piisav, et ära teha päevasõidud, kinnitab Saksamaal tehtud uuring.
Loe Opeli pistikhübriidi kohta põhjalikumalt Acceleristast.
Kommentaarid