Foto: AP/Scanpix
Reisimine
30. aprill 2019, 16:49

INFOKS LENNUREISIJALE: SASi piloodid streigivad juba viiendat päeva järjest

SASi pilootide streik ei näita ka viiendal päeval lahtumise märke. Streik mõjutab juba sadu tuhandeid reisijaid. Tallinnast Skandinaavia suunas lendavaid reisisõpru streik veel ei häiri, kuid probleeme võib tulla neil, kes SASiga sealt veel edasi lennata plaanivad.

Reedel jalutas 1409 SASi ehk Scandinavian Airlinesi pilooti tööpostilt minema. Põhjuseks lendurite meelest liiga madalad palgad ja ettearvamatu graafik. Reuters ja TheLocal.se kirjutavad, et pole mingit märki sellest, et streik kuuendal päeval ehk 1. mail rahunema hakkaks. Ettevõte ja lendurite ametiühingud omavahel ühendust pole võtnud. Teisipäeva pärastlõunase seisuga mõjutas streik juba enam kui 326 000 reisijat. Firmale läheb streik maksma kusagil 9,35 miljonit eurot päevas. Streik puudutab umbes 70 protsenti kõigist SASi lendudest.

Reisijad, kelle reis on planeeritud 5. mail või enne seda, võivad ilma lisatasu maksmata oma lennu tühistada või lennuaja ringi muuta. Kes seda ei soovi ja plaanib ikkagi ettenähtud ajal lennata, nendele annab SAS muudatustest ja uuest lennust teada SMSi või meili teel.

NB! Tallinna Lennujaama kommunikatsioonijuhi Margot Holtsi sõnul streik Tallinnast väljuvaid lende hetkel ei puuduta. Teine lugu võib olla aga jätkulendudega (connecting flights), kui need samuti SASi lennud on. Näiteks Kopenhaagenist või Stockholmist üle ookeani jne.

Reisijad saavad oma lennu olukorda kontrollida SASi kodulehel SIIN. Otsingulahtrisse tuleb kirjutada lennu number, mis algab tähtedega SK. Teine variant on leida oma personaalne reis „My Bookings“ alt, kus tuleb sisestada reisija perekonnanimi ja pileti broneerimisnumber (booking reference).

Taani saab reisida: varahommikune lend SK1791 Tallinnast Kopenhaagenisse toimub streigist hoolimata Foto: Kuvatõmmis

Minu lend jääbki streigi tõttu ära! Mida teha?

1. Oota, et SAS ise sulle uue lennu leiab. Selle kohta saad sa SMSi või e-kirja. Sinu reisi asutakse ümber korraldama otsekohe kui on selge, et esialgset lendu ei toimu. Reisijatele leitakse piletid teiste lennufirmade pardale, näiteks Norwegian Air kasutab soodsat võimalust juba ära ning tõi välja lisalennud.

2. Broneeri SASi veebikeskkonnas ise uus lend või tühista olemasolev. Kui kasutasid reisibüroo teenust, võta selleks ühendust nendega. Kannatlikuma meelega reisija võib helistada ka SASi Eesti klienditeeninduse numbril +372 6663030, kuid arvestada tuleb sellega, et streigi tõttu on murelikke helistajaid palju ja kõnejärjekorrad võivad olla pikad. (Teisipäeva pärastlõunal sai teenindaja kätte siiski 5 minutiga – G.K.)

3. Reisijad, kelle lend hilineb enam kui kolm tundi või jääb ära ning kes selle tõttu enam reisida ei soovi, saavad nõuda kompensatsiooni. Kui ostsid pileti SASi kaudu ise ning sinu piletinumber algab numbriga 117, võid kompensatsiooni nõuda nende kodulehel. Seda võid soovi korral ka tagantjärele teha. Kui sinu piletiostuga tegeles reisibüroo, peab ka kompensatsiooninõue toimuma nende kaudu.

SASi klienditeeninduse sõnul on sul samuti õigus kompensatsiooni nõuda kui sa ei jõua ümberbroneeritud lennu tõttu järgmisele jätkulennule mõne teise lennufirmaga.