Škoda Scala.Foto: Tootja
Tehnika
12. aprill 2019, 07:15

Škoda Scala on stiilne ja ruumikas, arvatavasti ka odav

Škoda Scala on tänavu üks oodatumaid uudismudeleid. Eestisse jõuab see suve hakul ning siis saab selgeks, milliste konkurentidega stiilne ja ruumikas luukpära rinnutsi läheb.

Škoda Scala tuleb tootja ametliku versiooni kohaselt asendama odavmudelit Rapid Spaceback. Scala põhineb Volkswagen Grupi väikesel MQB A0 moodulplatvormil, mis tähendab, et see võiks olla VW Polo mõõtu pisike auto.

Polo konkurent ja tegelikult ka mitte Rapidi järeltulija ei ole Scala aga hoopiski – platvormi võimalustest on ära kasutatud viimne kui millimeeter, tulemuseks on mõnusalt suur luukpära ja universaali vahepealne auto, mis teeb ruumikuselt pähe isegi Volkswagen Golfile.

Ehk siis Scala (ladina keeles „redel“) on Rapidist roninud mitu astet kõrgemale ja paigutub Škoda mudelirivis Fabia ja Octavia vahele. Ainult et palju stiilsem, moodsam ja ühenduvam! Tormihoiatuse kompaktautode segmendis andis Škoda paar aastat tagasi ideeautoga Vision RS. Tuleb tunnistada, Scala on oodatust toredam.

Põhjust pisut murelikuks muutuda on mitte ainult 10 sentimeetrit lühemal VW Golfil vaid ka Ford Focusel, Hyundai i30-l, Kia Ceedil ja Toyota Corolla luukpäral. Scala pruugib võita – tänu hinna-kvaliteedi suhtele – logistikajuhtide südame ja see tähendab automüügi edetabelite „škodastumist“.

Loe Škoda Scala kohta pikemalt Acceleristast.

Foto: Accelerista