Škoda Vision iV Genfi autonäitusel.Foto: AP/Scanpix
Tehnika
27. märts 2019, 07:15

Tulevik on Škoda (elektriautode) päralt?

Tänavuse Genfi autonäituse juhtmotiiviks oli helesinine tulevik: fookuses olid elektri- ja isejuhtivad autod ning ulmelahendused. Tšehhi autotootja Škoda stend pakatas energiast: muuhulgas sai näha järjekorras neljandat Vision mudelit. Kupeelike joontega kõikjalsõitja jõuab tootmisse paari aastaga.

Märtsi esimesel poolel toimunud Genfi autonäitusel näitas Tšehhi autotootja järjekordset Škoda Vision ideeautot. Neljas Vision on neljaukseline kupeelike joontega krossover; sarnaste kupeemaasturite esmaloojaks on peetud BMW-d, mille X6-st alates on maailma vallutanud tõeline muljate kõrgendike buum.

Škoda iseloomustab oma muljat nägemust kui avara sisemuse ja sportlikult emotsionaalse välimusega sõidukit. Selle sõiduomadusi kirjeldatavad tšehhid otse loomulikult omadussõnaga dünaamiline – kuidas siis muidu? Kui on kandiline, on kandiline, kui ümar, siis dünaamiline.

306 hobujõudu puhast elektrit

Škoda esimene elektriauto põhineb VAG skaleeritaval elektriautode platvormil MEB. Liikumapanevaks jõuks on kaks elektrimootorit koguvõimsusega 225 kW (306 hj), üks esi- ja teine tagateljel.

WLTP-tsükli kohaselt on sõiduulatus 500 kilomeetrit ja akupaki saab 80 protsendi ulatuses täis laadida 30 minutiga. Tootja lubab, et sobivates tingimustes suudab auto autonoomselt sõita ja parkida, ümbruse jälgimiseks on see varustatud radarite, laserite ja kaameratega.

Ühenduvuslahendused nagu 5G-l põhinev värkvõrk võimaldavad sõidukil kommunikeerida teiste liiklejate ja taristuga.

Loe Škoda Vision IV ja selle nutilahenduste kohta edasi Acceleristast.

Foto: Accelerista