Foto: Pixabay
Tehnika
7. märts 2019, 07:15

India, Hiina ja USA on sõidukite hädapidurdussüsteemi kohustuslikuks muutmise vastu (3)

Euroopa Liit ja Jaapan algatavad kõigil sõidu- ja veoautodel automaatse hädapidurdussüsteemi kohustuslikuks muutmise. India, Hiina ja USA algatusega kaasa minna ei kavatse.

Igal aastal hukkub Euroopa Liidus liiklusõnnetustes keskmiselt 10 000 inimest, neist rohkem kui kolmandik saab surma linnatänavatel. Automaatne hädapidurdussüsteem, mis on paljude sõiduautode ja veokite varustuses, suudab jalakäija aegsasti tuvastada ning auto kiiruse maha pidurdada nii, et õnnetust ei järgne.

Aastaks 2022 peaks sõidu- ja veoautode turvalisus tervikuna veel sammu paremaks muutuma, sest siis võib jõustuda Euroopa Liidu ja Jaapani initsiatiivil välja töötatud ÜRO regulatsioon, mille eesmärgiks on muuta automaatne hädapidurdussüsteem kohustuslikuks. ÜRO ettepaneku kohaselt peaks saama kõik uued autod varustatud automaatpidurdusega, mis toimib alla 60 km/h sõidukiirustel.

Kohalik seadus olgu ülimuslik

Paraku ei huvita inimeste elu ja tervis kaugeltki kõiki riike. India, Hiina ja USA algatusega liituda ei kavatse. ÜRO vastavas komisjonis arutlustel osalenud kolm eelmainitud riiki leiavad, et kohalik seadusandlus peab sellises küsimuses olema ülimuslik.

Ühtlasi soovitakse vastuseisjate sõnul kaitsta oma autotööstust väljastpoolt tuleva surve vastu. Kui aga riik ise ei kehtesta vastavat seadust, kas see vastuseis käib siis inimelude ja tervise hinnaga?

Kui suur oleks seaduse kasumtegur ning kus määrus heakskiitmisel esimesena jõustub, loe Acceleristast.

Foto: Accelerista