Peugeot e-208Foto: AFP/Scanpix
Tehnika
27. veebruar 2019, 07:15

Täiselektriline Peugeot e-208: sõiduraadiust 340 kilomeetrit, mugavust rohkemgi

Tänavusel Genfi autonäitusel esmaesitletakse Peugeot 208 uut generatsiooni. Suure üllatusena saab auto diisel- ja bensiinimootorite kõrval ka elektriajami. WLTP andmetel suudab 50 kW akupakiga e-208 ühe laadimisega läbida kuni 340 kilomeetrit.

Peugeot 208 on läbi aegade olnud üks populaarsemaid mudeleid Prantsuse autotootja valikus. Uus 208 on varustatud rohkete juhiabidega ja loomulikult on sel omanäoline i-Cockpit 3D-ekraaniga. Uus CMP platvorm võimaldab ka sisepõlemismootoriga 208-d muuta senisest keskkonnasäästlikumateks.

Uue põlvkonna 208 on võrreldes eelkäijaga 30 kg kergem, aerodünaamika on parem, rehvide veeretakistus väiksem ning jõuülekanne optimaalsem. Lisaks võimaldab CMP platvorm paremat akustikat ja väiksemat vibratsioonitaset.

Põhiandmed

Peugeot e-208 on varustatud 100-kilovatise (136 hj) vaikse ja vibratsioonivaba elektrimootoriga, mis arendab pöördemomenti 260 Nm. Elektrimootoriga 208-l on kolm sõidurežiimi: eco sõiduulatuse optimeerimiseks, normal igapäevaseks kasutamiseks ning sport, mis pakub maksimaalselt võimsust ja kiirendust 100 kilomeetrini tunnis 8,1 sekundiga.

Käigukangiga saab vahetada ka akut laadivaid pidurdusrežiime, millest moderate pakub sarnast tunnet kui sisepõlemismootoriga autot pidurdades ning augmented on mõeldud kontrollitud aeglustamiseks gaasipedaaliga. Peugeot’ kvaliteedimärgiks kujunenud käigukasti ning massi jaotust on optimeeritud, mis võimaldab uuel elektrimootoriga 208-l saavutada sama jõudlus võrreldes sisepõlemismootoriga variandiga.

Uue Peugeot 208 mugav soojendussüsteem hõlmab suure võimsusega kütteelementi (5kW), pumpa koos automaatse temperatuurikontrolliga, olenevalt versioonist soojendusega istmeid ning puuteekraanilt või MyPeugeot telefoniäpiga programmeeritavat eelsoojendust.

220 liitri jagu ruumi võtvad akud on jaotatud põranda alla. 50 kWh kogumahutavusega akud võimaldavad WLTP mõõtmismetoodika järgi sõita kuni 340 kilomeetrit ja NEDC mõõtemeetodi kohaselt kuni 450 kilomeetrit. Akude mahutavus 70% on garanteeritud 8 aastaks või kuni 160 000 kilomeetri läbimiseni.

Akut saab laadida tavapärase koduse pistikuga (laadimisaeg eri andmetel 16-20 tundi), Wall Box laadijaga (laadimisaeg kolmefaasilise 11-kilovatise variandiga 5,25 tundi ning ühefaasilise 7,4-kilovatise variandiga 8 tundi) või avalikus laadimispunktis (aku 80%-ni laadimise aeg 100-kilovatise seadmega 30 minutit). Laadimist saab alustada ja lõpetada ning protsessi jälgida ka mobiiliäpiga.

Peugeot e-208 uuenduslikest funktsioonidest loe edasi Acceleristast.

Foto: Accelerista