Volvo XC90Foto: AFP/Scanpix
Tehnika
26. veebruar 2019, 07:15

Volvo linnamaasturite lipulaev XC90 uueneb ja on esimene B seeriatähisega mudel

Volvo Cars tõi avalikkuse ette uuenenud versiooni oma tippmaasturist XC90, millel on nüüdsest uudne kütusesäästlik mootorilahendus. See on järgmine samm Rootsi autotootja elektrifitseerimisstrateegia elluviimisel.

Uuenduskuuri läbinud XC90 on esmakordselt varustatud Volvo kineetilist energiat salvestava pidurisüsteemi edasiarendusega, mille lisamisel olemasolevale sisepõlemismootorile sündiski uus integreeritud elektriline jõuajam. Uus XC90 kannab esimesena uut B seeriatähist.

Uus elektriline ajamisüsteem toob kaasa kuni 15 protsendi võrra madalama kütusekulu ja heitmetaseme reaalsetes sõiduoludes. Pidurdamisel tekkiva kineetilise energia salvestamine ja rakendamine aitabki vähendada kütusekulu ja heitmeid.

B-seeria, kuhu nüüdsest uus XC90 kuulub, kujutab endast märkimisväärset edusammu Volvo Cars'i elektrifitseerimisstrateegia ellurakendamisel. Uus XC90 B-seeria täiendab elektriliste mudelite reas olemasolevaid Volvo T8 Twin Engine pistikuhübriide.

Välimuses on algupärasele auhinnatud disainile tehtud kerge värskenduskuur – uued veljed, välisvärvid, modernse ilmega esivõre ja veel mitmed väiksemad detailid. Tipptasemel sisekujundust märkimisväärselt muudetud ei ole, küll aga on nüüdsest võimalik valida enamate istmekombinatsioonide vahel. 

Uus XC90 on saadaval mitmete istmelahendustega, et erineva elustiili ja eelistustega autoostjad leiaksid endale sobivaima: neljakohaline Excellence variant, seitsmekohaline ja uudisena nüüd ka kuuekohaline. Veelgi suuremaid võimalusi isikupärastamiseks pakuvad uued, sealhulgas ka villasegust salongimaterjalid.

Põhjalikumalt loe Volvo XC90 B-seeria mudeli kohta Acceleristast.

Foto: Accelerista