Google'i Waymo sensoritega Chrysler Pacifica hübriid.Foto: AP/Scanpix
Tehnika
21. veebruar 2019, 07:15

RAPORT: robotautod ei ole veel kaugeltki valmis inimese abita liiklema

California liikluskorraldusamet töötas läbi kõikide tootjate raportid ja jõudis järeldusele, et robotautod ei ole veel valmis inimese abita liiklema. Tehnoloogia areng on sealmaal, et isejuhtivad autod suudavad küll teatud tingimustes ise sõita ent ohuolukorras peab inimene sekkuma.

California liikluskorraldusameti 2018. aasta raportist nähtub, et autonoomsete sõidukite tehnoloogiline areng ei ole sealmaal, et olla valmis täiesti iseseisvaks liiklemiseks. Isejuhtiv auto vajab turvaliseks toimimiseks inimest, kes ohuolukorras juhtimise üle võtab.

Raportite tulemused kinnitavad, et robotautod ei ole veel valmis avalikele teedele tulekuks. Erinevate tootjate testid näitavad küll, et robotsõidukid suudavad läbida üle 25 000 km (16 000 miili) ilma inimese sekkumiseta, kuid markide vahel on päris suured erinevused. Fakt on see, et robotautod ei ole turvalised ilma inimjuhita, kes vajadusel juhtimise üle võtab. Kuigi mõned tootjad teevad suuremaid edusamme, on teised alles lapsekingades.

Enne, kui robotautod tavaliiklusse lubada, on vaja veel palju arendustööd teha, kommenteeris organisatsiooni Consumer Watchdog ekspert Adam Scow.

Robotautod California teedel

2018. aasta jooksul tegid robotautod California teedel ligemale 3,2 miljoni kilomeetri ulatuses testsõite, seda on neli korda rohkem kui aasta varem.

Robotautode arendusega tegelev Google’i üksus Waymo oli möödunud aastal suurima läbisõiduga ettevõte, moodustades ligikaudu poole kogu ülalmainitud kilometraažist. Nende testiraportite põhjal võttis inimene juhtimise üle 76 korral, mis teeb keskmiseks autonoomselt läbitud distantsiks 16 447 miili (umbes 26 000 km).

Võrreldes 2017. aastaga on toimunud suur edasiminek, toona pidi inimene juhtimisse sekkuma keskmiselt iga 5596 miili tagant. 2018. aasta sügisel antigi Waymole ainsa tootjana õigus testida oma sõidukeid ilma inimjuhita.

General Motorsi üksus nimega Cruise läbis oma testautodega mullu San Franciscos 447 621 miili (üle 720 000 km), inimene pidi sekkuma keskmiselt iga 5205 miili tagant. Esialgse kava kohaselt lubas Cruise robotautod turule tuua 2019. aasta jooksul ent vaadates tulemusi ja võrreldes neid Waymo omadega, on GM vähemalt aasta jagu maas ning ei tohiks isejuhtivaid autosid veel teedele lasta.

Millised robotautode tootjad veel põrusid ning mida California aruanded lisaks teatavad, loe Acceleristast.

Foto: Accelerista