Nissan LeafFoto: Pixabay
Tehnika
13. veebruar 2019, 07:15

Ameerika autoliidu uuring: pakasega langeb elektriauto aku võimsus 40% (2)

Ideaaltingimustes võib mitmete elektriautodega tõepoolest sõita ühe laadimisega 500 km. Talvetingimustes on lood pisut teised ning müüte elektriauto talvisest suutlikkusest liigub erinevaid. Tõe väljaselgitamiseks tellis Ameerika Ühendriikide autoliit AAA põhjaliku uuringu.

Selleks, et tõsta huvi elektriautode vastu, on tootjad hakanud järjest välja tulema suurema sõiduraadiusega autodega: Tesladele lisaks on turule jõudnud Jaguar I-Pace, Hyundai Kona ja Kia Niro EV ning Nissan Leaf Plus, mis kõik suudavad läbida ligi 400 ja isegi rohkem kilomeetrit ühe laadimisega.

Enamus teedel sõitvatest elektriautodest võimaldavad siiski sõita kuni paarsada kilomeetrit ühe laadimisega. AAA ehk Ameerika Ühendriikide autoliit võttiski letti viis seni levinumat elektriautot ja vaatas, kuidas need külmakraadidega toime tulevad.

Ameeriklaste läbi viidud uuringu tulemuste kohaselt langeb elektriauto aku võimsus keskmiselt 40% juba -6,6°C õhutemperatuuri juures. See ei ole mingi korralik pakane vaid tavaline talvekülm, mida Eestis esineb kõigil talvedel.

Ühendriikide elektriautode omanike kogemus näitab, et talvel võib sõiduraadius kahaneda känguruhüpetega ja olla lubatust isegi 50% väiksem.

Neid andmeid ei saa aga pidada vettpidavateks, sest puudub empiiriline uurimismaterjal, identsed ilmaolud, sõidutingimused ja sõitjad. Seega tuleb vaadata AAA uuringut ja püüda selle põhjal midagi järeldada ka Eesti oludesse haakuvalt.

Uuringus osales viis elektriautot erinevatelt tootjatelt: Tesla Model S, BMW i3, Volkswagen e-Golf, Chevrolet Bolt ja Nissan Leaf. Millised olid võrdlustesti tulemused, loe Acceleristast.