Foto: Pixabay
Tehnika
5. veebruar 2019, 07:15

Diiselmootor ei ole kaugeltki surnud: Škoda jaanuarimüük tõestas seda taas (14)

Uus aasta on Škodale hästi alanud: jaanuarikuus võeti arvele 309 uut autot. Neist 43% linnamaastureid: 83 Kodiaqi ja 50 Karoqit. Ostueelistuste põhjal on diiselmootor jätkuvalt populaarne: enamus Škoda Kodiaqe veeres müügisalongist välja diisli jõul.

Kui autoturu seise ennustataks üksnes Škoda põhjal, võiks öelda, et asjad on väga hästi: tänavu jaanuaris registreeriti 309 uut autot, võrreldes möödunud aasta jaanuariga on see number ühe ühiku võrra suurem.

Kui Kodiaqi ja Karoqi linnamaasturite populaarsus ei tule kellelegi üllatusena – mõlemad on suurepäraste sõiduomadustega mitmeotstarbelised autod – siis diiselmootor ostueelistusena paneb küll küsima, kas autoostjad lehti ei loegi? Sellele mootoritüübile ennustatakse ju kadu ja hävingut!

Taristu loomine võtab aega

Jah, fakt on, et kogu autotööstus on asunud massiliselt sõidukeid elektrifitseerima, olgu siis kaksikajamite või täiselektriliste valikute toel.

Aga fakt on seegi, et lähiajal ei lange taevast alla kiirlaadimisvõrgustikke, mis võimaldaksid muretult ülikiire aku täitmisega ükskõik millisesse Euroopa, aga ka Eesti nurka reisida.

Sestap loebki eestlane lehe läbi, paneb selle kamina kõrvale tulehakatuseks ja läheb ostab diiselmootoriga Škoda. Igaks juhuks, sest mine sa hunti tea. Statistikat? 60% jaanuaris müüdud Kodiaqidest olid „õlijoojad“.

Keskmise suurusega linnamaasturite (näiteks Škoda Kodiaq) ostjatest veerand eelistab diiselmootorit, see protsent on püsinud samana kahel viimasel aastal. Kõikjalsõitjaid müüdi Eestis 2017. aastal kokku 1496 tükki, 2018. aastal aga 1991. Müügikasv täpselt kolmandik ehk 33%.

Kes on süüdi ning mida arvavad soomlased, loe Acceleristast.

Foto: Accelerista