BMW 530eFoto: AP/Scanpix
Tehnika
30. jaanuar 2019, 07:15

BMW on fookusesse võtnud pistikhübriidid: linnas peab saama ainult elektriga sõita (1)

BMW on fookusesse võtnud pistikhübriidid ja katsetab mitut uudset lahendust. Eelmisel aastal jõudis tootmisse induktsioonlaadimise komplekt ning nüüd oodatakse heakskiitu sisepõlemismootori automaatsele väljalülitussüsteemile.

Küsimus, kas pistikhübriid on pooleldi elektriauto, ei vaeva ainult neid inimesi, kes seaduseaukudele viidates Tallinna bussiradadel sõita sooviksid, vaid ka autotööstust ennast. Valdav osa suurtest autotootjatest lubab lähiaastatel üle minna elektriajamitele, ent sinna hulka arvestatakse ka hübriidid.

Hübriidajam aga on erinev täiselektrilisest ning sellega saadav kütuse- ja keskkonnasääst ei ole nii suured kui võiks loota.

Üksiti tuleneb see asjaolust, et automaatses töörežiimis valib sõiduk sobivaima jõuallika, lähtudes infost, mida see suudab „läbi nämmutada“. Nii ei saagi garanteerida näiteks linnasõidul ükspäinis elektri jõul edasiliikumist.

BMW on otsustanud leida viisi, kuidas tiheasustusaladel, kus saastet on rohkem, suudaksid autod kasutada vaid keskkonna jaoks ohutut elektrit ning tegeleb oma pistikhübriididele uudse süsteemi väljaarendamisega, mis teeks edaspidi võimalikuks sisepõlemismootori automaatse väljalülituse.

Süsteem on vajalik selleks, et pistikhübriidid sõidaksid kõrge õhusaastega ja sellekohaste piirangutega linnades ainult elektrirežiimil.

Sellel uuendusel on üks oluline boonus: nii suudaks BMW sammu pidada täiselektriliste konkurentidega, arvestades lähitulevikus kehtestatavate nullsaastepiirkondadega.

Nullsaaste- või piirangualas lülitaks sõiduk oma sisepõlemismootori automaatselt välja. Sõiduk tuvastab sisepõlemismootorite jaoks suletud alad navigatsioonisüsteemi ja ühenduvusseadmete abil.

BMW pistikhübriidi kohta loe edasi Acceleristast.

Foto: Accelerista