Tehnika

Otsid klassikut? Need 50 autot on viimase kümnendiga kõige enam väärtust kogunud 

Toimetas Aare Kartau, 21. jaanuar 2019 07:30
Maserati 3500 GT CoupéFoto: Pixabay
Milline investeering võiks end kümne aasta pärast kuhjaga ära tasuda? Muidugi klassikuks saav auto! See võib olla kaugelt ägedam ja kasumlikum projekt kui panustada mõnda poppi ühisrahastusprojekti. Viimase kümne aastaga on paljude klassikute väärtus Kesk-Euroopas märkimisväärselt tõusnud.

Oleks on paha poiss, aga natuke patja nutta võib ikka – oleks raha olnud, oleks ostnud endale 2008. aastal mõne klassikuhakatise. Selle väärtus oleks tänaseks mitmekordistunud. Oleks! Aga veel on võimalik viga parandada ja osta täna garaaži midagi, mis ajaga nagu hea vein paremaks muutub.

AutoBild.fi on teinud ulatusliku ülevaate 50 klassikalise sõiduki hindadest aastatel 2008 ja 2018. Nende 50 hulgas on kõige väiksem hinnatõus 200 protsenti ehk siis selle hind kasvas kolmekordseks. Kõige suurem hinnatõus aga ulatus 785 protsendini.

Miks hind tõuseb?

Põhjuseid on rohkem kui üks, kuid peamiselt on asi nende autode harulduses ja raskesti kättesaadavuses – on rida masinaid, mille kogu seeria on “ära sõidetud” ning allesjäänud isendeid otsivad entusiastid taga nagu kärbes ühte teist asja.

Lisaks sellele peab sõiduk evima teatud glamuuri, samuti on oluline selle disain, mistõttu kupee on ilmselt atraktiivsem kui kaubik (mõne erandiga muidugi, näiteks T1 ei lähe kunagi moest).

Automark määrab mõistagi ka – preemiummargid (ka bemmid!) hoiavad ja kasvatavad väärtust paremini. Ja seal kõige lõpus on auto seisukord -roostehunniku ostmine ei ole kuigi tark tegu, ehkki imet võib teha, raske raha eest muidugi.

Investorid investeerivadki klassikutesse

Pole ka ime, sest kaunid ja haruldased klassikud kasvatavad oma väärtust rohkem kui enamik alternatiivseid investeeringuobjekte: näiteks vahetas Pebble Beachis Ferrari 250 GTO omanikku 48,4 miljoni dollari eest.

Aga asjatundjate hinnangul on tegemist kergelt ülekuumenenud turuga, mille tipp saavutati 2016. aasta lõpus. Seejärel on juba mitmete mudelite hinnad kerges languses, sealhulgas näiteks Porsche 911.

Ka siin peab paika vana tõde, et mineviku tootlus ei anna mingit garantiid tuleviku kohta. Ehk siis hinnad enam nii palju tõusta ei pruugi.

Klassikute edetabeli leiad Acceleristast.

Foto: Accelerista

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee