Foto: Accelerista
Tehnika
6. detsember 2018, 09:20

Võrdluses Citroëni mahukad „sidrunid” Grand C4 SpaceTourer ja Berlingo

Kui autosse peab korraga mahtuma rohkem kui viis inimest, on valikut langetada keeruline. Kas võtta muljas mahtuniversaal või hoopiski istmetega kaubik? Panime joonele kaks Citroëni seitsmekohalist „sidrunit” Grand C4 SpaceToureri ja Berlingo ja proovime jõuda selgusele, kumb neist oleks mõistlikum valik.

Mahturite segment on mõne viimase aastaga kõvasti ümberkorraldunud. Kõigepealt andsid alla MPV-d ehk mahtuniversaalid: Renault Espace’i eestvedamisel on osa neist ümber nimetatud krossoveriteks või siis sootuks maasturilaadseks moondunud – Peugeot 5008 näiteks. Citroën Picasso, uue nimega Grand C4 SpaceTourer on üks väheseid alles jäänud ehedaid mahtuniversaale.

Isegi kaubikute pinnalt ehitatud istmetega sõidukid on aegade jooksul järjest mugavamaks ja „maasturimaks” arenenud ning nendest ei räägita enam kui tarbesõidukitest vaid kui millestki, mis pakub värsket vaheldust parketimaasturitele.

Ehe näide on tänavu turule jõudnud kolmik Citroën Berlingo – Peugeot Rifter – Opel Combo. Neist promobki Peugeot Rifterit rohkem pere- ja matkaautona, teised on jäänud tagasihoidlikumaks, soovitades mahturit tarbesõitudeks. Ostjal on valik, kas võtta auto arvele M1 või N1 kategoorias.

Panime Grand C4 SpaceToureri ja Berlingo proovile ja võrdlesime neid praktilisuse, ruumikuse, mugavuse ja hinna poolest.

Toredad on mõlemad, ent ühte neist julgeme rohkem soovitada nii suurperele kui ka neile, kel vajadus tihti inimesi ja kaupu üheskoos sõidutada.

Otsustavaks sai lisaks praktilisusele ja sõidumugavusele aga teadagi mis – tunne! Citroën suudab jätkuvalt ka kõige praktilisema sõiduki väga väikeste nüanssidega rõõmsamaks muuta.

Välismõõtmed

Berlingo ja C4 GS-i pikkuse erinevus on umbes 30 sentimeetrit. Berlingot saab soetada kahes kerepikkuses, kas 4,4 või 4,75 meetri pikkusena. Grand C4 SpaceTourer on 4,6-meetrine. Kõik need kolm varianti on valmis vajadusel 7 sõitjat mahutama.

Mudelite kõrguse erinevus on 20 cm – Grand C4 SpaceTourer on madalam:164 cm, ja Berlingo 184 cm. Laius on mõlemal autol sama: 182 cm vs 184 cm.

Kõrgus ongi üks oluline näitaja, mis defineerib nende „sidrunite” olemusliku erinevuse. Justnimelt olemusliku, sest sisulistel erinevustel vahet teha on küllaltki keeruline: samad mootorid ja käigukastid, põhimõtteliselt ka sama eesmärk ja funktsionaalsus – vaid erinev kujustus ja (vähemalt paberil) ka materjalivalik.

Pikk ja kirju mudelirivi

Citroëni mudelinimed ajavad keele sõlme ja silme ees kirjuks. Valikus on (suuremast väiksemaks) väikebuss või suur mahtuniversaal Spacetourer, seejärel keskmine Grand C4 SpaceTourer (endise nimega Picasso) ja väike C4 Spacetourer.

Mahturitele lisaks on olemas ka täiesti „tavaline” C4 ja ... C4 Cactus. Kui keel sõlmest lahti harutada ja silmad ninajuure suhtes sirgeks ajada, selgub, et loogika on tootjal täitsa olemas –  kõikide nende sõidukite baasiks on üks hea „keskmine” Citroën C4, millest on tehtud rida variante, mille seast peaks igaüks endale midagi sobivat leidma.

Pika ja põhjaliku „sidrunite“ teemalise loo ülejäänud kuut peatükki loe edasi Acceleristast.