Foto: Pixabay
Tehnika
5. detsember 2018, 21:00

HÜVASTI, SISEPÕLEMISMOOTOR: vaata, milline suurtootja lõpetab diisel- ja bensiiniautode arendamise

Sisuliselt kõik suuremad autotootjad kavatsevad lähematel aastatel pühenduda üha rohkem elektriautodele, kuid vähesed võtavad asja nii suurelt ette kui Volkswagen Group. Aastaks 2022 kavatseb tootja ühel platvormil turule tuua lausa 30 autot ja lisaks on eraldi väljatöötamisel teisigi elektrisõidukeid, kirjutab Jalopnik. Aga kuidas kavatseb VW seda valdkonda tasakaalustada bensiini- ja diiselautode arendamisega? Ei kavatsegi.

Bloomberg teatas, et Volkswageni sisepõlemismootorite järgmine põlvkond – mida hakatakse kapottide alla paigaldama aastal 2026 – saab olema viimane. Pärast seda keskendutakse peamiselt elektrisõidukite loomisele.

„Meie kolleegid töötavad viimase sõidukite platvormi kallal, mis pole CO2 neutraalsed,“ sõnas VW strateegiajuht Michael Jost äsja tööstuskonverentsil. „Viime järk-järgult sisepõlemismootorite tootmist absoluutse miinimumini.“

VW jätkab tuleval kümnendil ilmuva sisepõlemismootorite tehnoloogia täiustamist. 2050. aasta paiku võivad mõnedesse piirkondadesse, kus on kehvem laadimistaristu, siiski jõuda üksikud bensiini- ja diiselautod.

On väga võimalik, et me näeme oma eluajal veel sisepõlemismootorite ajastu lõppu, nendib Jalopnik. Volkswagen vähemalt panustab kindlasti sellele.