Foto: Tootja
Tehnika
4. detsember 2018, 09:27

Lähivaates kaheksanda põlvkonna Porsche 911 – klassikat aeg ei murra!

Tänavusel Los Angelese autonäitusel esmaesitles Porsche legendaarse 911 kaheksandat põlvkonda. Kõik see, mida me peame „klassikaliseks 911-ks”, on olemas. Ent muus osas on auto täiesti uus.

Uuenduste peamine märksõna disainis on evolutsioon ning eesmärk parendada niigi head tõugu seda muutmata.

Uus 911 on veelgi kiirem ja kõrgtehnoloogilisem, mis kindlustab Porsche 911 rolli jätkumise sportautode etalonina.

Alla nelja sekundiga sajani

911 jätkab liikumist 3,0-liitrise töömahuga boksermootorite toel ning jõudu kannab ratastele üle kas tavaline 7-käiguline käsikast või täiesti uus kahe siduriga 8-käiguline automaatkast.

Uus sissepritsesüsteem aitab kaasa efektiivsemale põlemise protsessile ning koos hulga muude mootorikohendustega arendab nii tagaveolisel Carrera S kui ka nelikveolisel Carrera 4S mudelil 30 hobujõudu eelkäijast rohkem. Hobuseid leiab 911 sabaotsast nüüd 444.

Koos timmitud jõuülekandega viib võimsam mootor uue põlvkonna 911-e „nullist sajani” 0,4 sekundi võrra kiiremini, mis tähendab, et tagaveoline isend saavutab 100 km/h umbes 3,7 sekundiga ja nelikveoline 3,6 sekundiga.

Kui sellest jääb väheks, saab autole juurde tellida Sport Chrono nimelise paketi, mis toob varustusse stardiabi (launch control) ning muudetud käigukasti tarkvara, mis võimaldab veelgi kiiremaid käiguvahetusi.

Sport Chrono pakett lihvib paigalt sajani kiirendust veel 0,2 sekundi võrra nobedamaks ehk selle paketiga varustatud 911 spurdib sajani 3,4 sekundiga.

Tippkiirus ja kütusekulu ei ole hoolimata väidetavalt parendatud aerodünaamikast oluliselt erinevad eelmisest mudelist.

Tippkiirus on umbes 308 km tunnis ning kütusekulu ametlik number umbes-täpselt 9 liitrit saja kilomeetri kohta, kui see mõnele tarbijale natukenegi oluline number peaks olema.

Tulemas ka teisi mootoreid

Kuigi praeguse seisuga on Porsche rääkinud vaid ühest 444 HJ arendavast turboülelaadimisega 3,0-liitrisest mootorist mudeliversioonidele Carrera S ja Carrera 4S, siis sahistatakse ka sellest, et mootorivalikut tahetakse laiendada.

Alternatiivide hulka kuulub nii väiksema võimsusega versioon samast mootorist kui ka veelgi võimsam versioon tulevaste GTS ja Turbo mudeliversioonide jaoks.

Rohelisemast maailmavaatest pole pääsu ka Porschel. Arendustöö käivat ka plug-in hübriidversiooni kallal, mis mõnede arvamuste kohaselt siiski enne 2022. aastasse plaanitud facelifti tõenäoliselt mudelirivisse ei lisandu.

Sahistatakse sellestki, et koos mudeliuuendusega saab 911 48-voldise elektrisüsteemi, mis ei toeta mitte ainult elektri jõul sõitmist, vaid ka hulka pool-autonoomseid sõitmise funktsioone. Mida see täpsemalt tähendab, jääb hetkel veel ebaselgeks.

Musklilisest ja samas pringist välimusest, disaini kaasajastamisest, sõitjateruumi arendamisest, uuemast kõrgtehnoloogiast, nutirakendustest ja hinnast loe edasi Acceleristast.