Ford Focus ja selle esivanem Sierra. Foto: Accelerista
Tehnika
20. november 2018, 09:17

Soome aasta auto on Ford Focus. Miks just see parimaks valiti?

„Soome Aasta Auto 2019“ tiitli viis sedakorda koju Ford Focus. Mercedes-Benzi A-klass, mida soomlased pooliti oma autoks peavad, jäi kahe häälega teiseks, kolmandale kohale tõusis Kia Ceed. Vaatame, mismoodi Soome kolleegid Focuse võidu põhjendavad.

Eesti aasta auto selgub tõenäoliselt järgmisel nädalal. Soomlased valisid oma parima 9. novembril, oma suurimal autonäitusel Helsingis.

Veel enne tulemuste teatavakstegemist ennustati tiitlivõitu Mercedese A-klassile, sest soomlased on uhked, et seda mudelit toodetakse Uusikaupunki tehases. Tänu sellele võivad nad end pidada autotootmise maaks ja neil on oma koht ka Euroopa aasta auto žüriis.

Soome aasta auto esikuuik on sarnaselt Eesti omale üsna kirju ning maasturilaadseid tooteid sellest ei leiagi, nii Škoda Karoq kui Volvo XC40 nunnumaastur on mõlemad pädevad tegijad ka teevabal alal. Lisaks jõudis esikuuikusse veel Volvo V60 noobel universaal.

Seega igati ilus rivi. Kuigi 30 parema mudeli seas olid ka Nissan Leaf ja Jaguar I-Pace elektriautod ning Rifteri elamuskaubik, siis neist ükski esikuuikusse ei jõudnud.

Võib vaid aimata, miks jäävad särtsukad põhjala autoajakirjanikel pea alati kahe silma vahele: raadius võiks veel suurem olla, hind võiks odavam olla, laadimine võiks kiirem olla – eks põhjuse leiab alati. Allakirjutanu aga ei mõista, miks ei võiks autotootjate pingutusi tunnustada ...

Soome ajakirjanikud ise rahul

Pärast lahingut rusikatega ei vehita ning Ford Focus on aasta auto tiitli igati ära teeninud. Soome kolleegid on lõpptulemusega igatahes paksult rahul.

Soome ajakirjanike punktitabel:

Ford Focus (175 p)

Mercedes-Benz A-klass (173 p)

Kia Ceed (142 p)

Volvo XC40 (108 p)

Volvo V60 (95 p)

Skoda Karoq (87 p)

Uus Focus seljatas „soomlaste uhkuse“ väga napilt, vaid kahe häälega, ent lõppkokkuvõttes ju asja pärast: väga hea sõidetavus, maksimaalne tulemus Euro NCAP testides ja lõpuks hinna ja kvaliteedi suhe – Fordi ostab tõenäoliselt oluliselt rohkem inimesi.

Focus pääses lõppheitlusse Soomes üle mitme aasta, eelmine ja seni ainsaks jäänud kord oli 2014. aastal, mil Soome autoajakirjanike liit valis oma esimest Soome aasta autot. Siis tegi hea tulemuse Mondeo, mis tuli VW Passati järel teisele kohale.

Miks vandenõuteoreetikud ei vaiki, mis Focusele võidu tõi ja kuidas jälle sedaanid võidukäiku teevad, loe edasi Acceleristast.