Foto: Kuvatõmmis/YouTube/Tech Forum
Tehnika
14. november 2018, 21:03

KEERAME AUTO ÜLES: tehnikafännid katsetasid nutikat nippi Tesla laadimiseks

Tesla 3, nagu enamik elektrisõidukitest, kasutab aku laadimiseks ja sõiduulatuse suurendamiseks regeneratiivset pidurdamist. Teoreetiliselt peaks saama energiat salvestavat pidurdamist rakendada ka auto pukseerimisel. Üks Tesla 3 omanik on selle nüüd ka ära proovinud, kirjutab Jalopnik.

Ehkki nii pole kahtlemata ette nähtud, sellist laadimist teadaolevalt ka esialgu ükski seadus ei keela. Tech Forumi YouTube’i kanalil avaldatud videos näeme Tesla pukseerimist Ford C-Max hübriidi taga.

Matt on vedamisega laadimist ka varem proovinud, aga hiljuti välja tulnud tarkvarauuendus tegi regeneratiivset pidurdamist senisest võimsamaks ja mees tahtis ka proovida pikemat laadimisdistantsi.

Ja tõepoolest: eeldatav sõiduulatus kasvas autot pukseerides jõudsalt. Kui Teslat oli ligikaudu pooleteise kilomeetri jagu köiega veetud, siis teatas pardaarvuti, et „konserveeritud“ energia abil võiks auto ise liikuda ca 15 km.

Tesla enda kommentaari kohaselt on selline laadimisviis päris loominguline aga mitte kuigi mõistlik. Akude korralikuks laadimiseks tuleks autot köie otsas vedada päris pikka aega ja suurel kiirusel, mis muuhulgas muudaks protsessi üsna ohtlikuks. Ametlikult soovitatakse sõiduvõimetut Teslat vedada puksiirauto peal.