NIISAMA EI HÜLGA: Internetis surfates jäävad meist maha jäljed, mille põhjal võib arvata, millistest toodetest oleksime huvitatud. See võib aga tähendada, et ühe ja sama toote reklaamid võivad meid saata väga pikka aega. (Foto on illustratiivne.)Foto: Kuvatõmmis reklaamist
Tehnika
7. november 2018, 09:59

Puust ja punaseks: miks näeme veebis surfates ühtesid ja samu reklaame?

Veebis toimetades võime tihti mingeid reklaame nähes ärrituda ja mõelda: jälle see! Miks saadavad meid erinevatel lehtedel samasugused reklaamid? Millal kaovad need ära? Õhtuleht küsis spetsialistidelt järgi!

Veebis toimetades võime tihti mingeid reklaame nähes ärrituda ja mõelda: jälle see! Miks saadavad meid erinevatel lehtedel samasugused reklaamid? Millal kaovad need ära? Õhtuleht küsis spetsialistidelt järgi!

Siiril oli tarvis leida sünnipäevakingitus ning selle tarbeks hakkas ta oma nutitelefonist otsima Eestis disainitud rahakotte. "Paar valikut oli, ühte jäin pikemalt vaatama, aga üsna pea märkasin, et sellesama rahakoti reklaamid tulid mulle ette nii uudisportaalides kui ka näiteks Instagramis ja Facebookis." Ta lisab, et nutitelefonis otsitud toode hakkas ette vilksatama ka arvutit kasutades.

"Igatahes ajupesu toimis ja selle rahakoti ma nädalajagu hiljem ka ära ostsin. Kohapeal poes. Krediitkaardiga. Läks paar päeva mööda ja need reklaamid kadusid kõik ära igalt poolt," kirjeldab Siiri, et kogu lugu vaadates ei tundu talle, et reklaamide kadumine oleks olnud kuidagi juhuslik.

Edasi lugemiseks:

Osta üks artikkel

Ühe artikli lugemisõigus
3.99