Foto: Accelerista
Tehnika
6. november 2018, 09:12

A-klassi Mercedese neljas põlvkond – innovaatilisem ja praktilisem

Indrek Jakobson tegi proovisõitu Mercedes-Benzi uue A-klassi autoga ja tõdeb rõõmuga, et uus A-klass on eelkäijatega võrreldes ruumikam ja juhisõbralikum ning pakub rohkem sõidurõõmu.

Kui esimene A-klassi Mercedes-Benz pisut üle kahekümne aasta tagasi ilmavalgust nägi, sai see kohe kuulsaks, kuna autoajakirjanikud selle „põdratestis“ külili keerasid.

Hoopis vähem mäletatakse, et kolmanda põlvkonna A-klass sai Eestis aastal 2013 aasta auto tiitli. Praegune neljas põlvkond on esimesega võrreldes tundmatuseni muutunud ning sellest on saanud igati ontlik sõiduk.

Autot koostatakse viies tehases üle maailma, muuhulgas Soomes Uusikaupunkis. Ilmselt see on üks põhjusi, miks uus A-klass tõusis tänavuse Soome aasta auto valimistel ülitihedas konkurentsis esikuuikusse – soomlased hindavad seda „oma” autoks.

Välisilme

Eestvaates on pisut kurja ilmega A-klass sarnane uue Mercedes-Benz CLS-ga. Kitsad esituled ning suur kolmeharuline täht radiaatorivõrel loob sportliku kuvandi.

Auto on kasvanud igas suunas. Lisaks laiusele on pisut kasvanud ka kõrgus, mis on tänapäeval harvaesinev nähtus. Pagasiruumi 370 liitrit on selles klassis keskmine tulemus.

Euroopasse jõuab üksnes viieukseline luukpära, pikendatud teljevahega versioonid jäävad meist kaugel idas paiknevale maailma suurimale autoturule, kolmeukselist varianti ei tulegi. Järgmisel aastal lubatakse ka sedaani, kuid universaali pole oodata.

Auto on ehitatud Daimleri MFA2 (Modular Front Architecture) platvormile, mis võimaldab ka hübriidajamiga sõidukite tootmist.

Auto esisild on klassikaline MacPherson, tagumine saab kangemas versioonis mitmikhoobadega lahenduse, tellida võib ka elektrooniliselt seatava vedrustuse.

Sisemus

Kui eelmise mudeli omanikud kurtsid napi siseruumi üle, siis uus on pisut parem. 4,42-meetrisena on auto klassiliider Volkswagen Golfist ligi 15 cm pikem, mis tähendab rohkem ruumi tagaistujaile, kuid ka stabiilsemat kulgemist tänu pikemale teljevahele (2729 mm).

Armatuurlaual hakkavad silma kolm turbiini meenutavat ventilatsiooniava ehk stiil, mida kohtab ka teistes Mercedestes. Sisemus vastab hinnaklassile, materjalid on kvaliteetsed ja koostetöö laitmatu. Vaid uste alaosas leiab kõva plastikut (aga kes seda sinna ikka otsima läheb!).

Tagaistmete peatoed on kohatult suured, mis piirab nähtavust ja teeb istmete etteklappimise ebamugavaks. Ning kui valida AMG-pakett (lisa, mitte võimas AMG versioon), on asi veelgi hullem.

Istmed on piisavate reguleerimisvõimalustega. Isteasend on kõrgem, see teeb autost sisenemise ja väljumise mugavamaks. Küll aga ei tule standardvarustuses kaasa nimmetuge.

Mootoritest ja ülekannetest, sõidukogemusest, tahavaatest, infolustist, hindadest, konkurentidest ja kütusekulust loe edasi Acceleristast.