Foto: Tootja
Tehnika
4. oktoober 2018, 09:27

Neljanda põlvkonna BMW X5: neist neerudest sa mööda ei vaata (kui just pime pole)

Kaido Soorsk käis Ameerikas proovisõitu tegemas tuttuue neljanda põlvkonna BMW X5 maasturiga. Kakskümmend aastat on möödas esimesest „iks-viiest” ent midagi pole muutunud – uus generatsioon tuleb taaskord läidetud tikuga, mille bensiinivaati viskab. Ja neerudega, millest mööda vaadata ei saa.

See on neljas X5 ja see on suur. Neljanda põlvkonna BMW X5 on varasematest pikem, laiem ja kõrgem ning saab nelja sõidurežiimiga maastikusõidu paketi ja mõlema silla õhkvedrustuse, mida pole pakutud ühelegi eelkäijale.

20 aastat tagasi esitles BMW Atlantas oma esimest linnamaasturit X5. Piltlikult öeldes oli see tiku viskamine bensiinivaati, sest hetk hiljem järgnes sellele põmaka saatel uue autoklassi sündi kuulutav suuremat sorti plahvatus.

Range Roverit kõrvale jättes oli esimene X5 (mudelikoodiga E53) ennenägematult luksuslik „metsasõiduk“ ning selle juhitavuse ja sõiduomaduste kõrval tundusid kõik ülejäänud luksusmaasturid korraga kui agraartehnika.

Viimased suutsid end lohutada vaid „iksi“ maastikusuutlikkuse naeruvääristamisega, ent 2001. aasta uuenduskuuri järel astus X5 fikseeritud momendijaotusest loobudes selleski vallas pika sammu edasi.

Kuid selleks ajaks olid põhikonkurentide analoogid arendusfaasi lõppjärgus, sest igaüks tahtis kasu lõigata tekkivast luksuslike linnamaasturite klassist, mille loojaks ning juhitavuse alaseks etaloniks oli ja on BMW X5.

Esimese kolme põlvkonna jooksul läks neid kaubaks kokku 2,2 miljonit, mis tähendab, et nii ärilises plaanis kui ka imidži osas on neljandal põlvkonnal (G05) täita väga suured saapad.

See on suur

Läbi mudelipõlvkondade on X5 suuruses reipalt kosunud – 4666 mm pikkune esmasündinu on oma mõõtude poolest võrreldav pigem tänase X3-ga. Mis on ka loomulik, sest alates teisest põlvkonnast on X5 soovi korral saadaval seitsmekohalisena.

Eelkäijaga võrreldes on 4922-millimeetrine neljas X5 veninud pikkuses 36, laiuses 66 ja kõrguses 19 mm, telgede vahe lööb vanemat 42 millimeetriga.

Välimuse osas eristub uus X5 rõhutatud vööliini ning esi- ja tagaosa muudetud kujundusega. Uue sihverplaadi silmatorkavaimaks detailiks on hiigelsuured koprahambaid meenutavad neerud – nii nimetatakse teatavasti BMW kahest võrdse suurusega rööpkülikust koosnevat radiaatorivõret.

Kõnealusel autol on need „elundid“ nii suured, et töntsima silmanägemisega kaasliikleja võib pidada neid kas kangialuseks või parkimismaja sissepääsuks.

Ärge siis ehmatage, kui näete linnas mõnd luukpära enesele vastu tüürivat, seda olukorda leevendab ehk järgmisel aastal turule toodav BMW X7, mis eristub antud loo peakangelasest nii suurema kogu kui ka VEEL suuremate neerude poolest.

See on maastikul võimekam

Sellel on kuus silindrit

See on võrgus

See on nutikas

See on turvaline

See sõidab nagu X5 sõitma peab

Mis veel?

Neid bemmiloo alapeatükke loe edasi Acceleristast.