Foto: Tootja
Tehnika
27. september 2018, 09:24

Ford Focus Neljas: lõpuks ometi auto, mille puhul saame alustada roolist

Neljanda põlvkonna Ford Focus teeb oma Eesti-debüüdi eelseisval Tartu Motoshow’l. Kui Kölni eelesitlusel hirmutati meid peaaegu isesõitva autoga, siis suvel Nice’is tehtud proovisõidu põhjal saab kergendatult öelda, et nii juhikeskset autot suudavad tänapäeval ehitada vähesed.

Ford Focus tähistab tänavu oma kahekümnendat sünnipäeva. Alates 1998. aastast on üle ilma müüdud rohkem kui 16 miljonit Focust, mis ühtlasi tähendab, et neid inimesi, kellelt küsida, milline üks uus Focus olema peaks, on ikka ... väga palju.

Ja nad tegidki seda jälle – nagu uue generatsiooni Fiestaga, nii ka Focusega lükati disainerite ja inseneride lauad lagedaks ja mindi rohujuure tasandile kasutajakogemuse korjele, et selle pealt ehitada auto, mis suudaks oma segmendi ülitihedas konkurentsis punktikoha võtta.

Ideedenappust ei esine

Loobutud on ühtsest üleilmsest autost – uue generatsiooni mudelivalikust leiab igale turule midagi, luukpärast kõrgendatud Active krossoverini. Kõige sportlikum on ST-Line, kõige nooblim Vignale. Ja kui unistus täitub, saame näha ka Sinise Ovaali järgmist jõhkardit, RS-i.

Uus Focus on Fordi globaalses mudelivalikus esimene mudel, mis põhineb uuel C2 modulaarplatvormil. Seda on ajakirjanduses nimetatud ka tootja „pühaks graaliks”.

Ehkki esimene skaleeritava aluspõhja argument on alati kokkuhoid, peaks C2 juba lähitulevikus andma meile nii särtsu kui ka moodsaid kompaktseid (ja elektrilisi) kõikjalsõitjaid. Kas pühast graalist paiskub ka e-Focus? Tõenäoliselt jah. Ja mitte ainult. See saab olema ka isejuhtiv.

Ent tagasi algusse. Focus Neljas alustas niisiis valgelt lehelt ning „otsast peale minek” on end õigustanud: oleme saanud auto, mille puhul võime alustada roolist, ehk sellest, mida tunneb juht kui ta oma istme ja peeglid paika seab, auto käivitab, käigu sisse lükkab ja gaasipedaali vajutab.

Kõvad argumendid

Ford Focus Neljas on põhimõtteliselt täiesti uus auto, eelkäijaga ühendab seda vaid nimi. Kuna moodsal ajal on lubatud rääkida kõigest, mis sülg suhu toob, siis räägime kõigepealt selle auto hingest. Nimelt on tegu pealtkarva moodsa ja nutika autoga, ent hingelt tõelise sõitjaga.

Ehkki moodsad abid ja infolust üritavad vaheldumisi juhti unele suigutada või tema tähelepanu endale kiskuda, suudavad neetult hästi kätte istuv rool ning ilmselgelt autotaeva aegade algusest meieni seilanud Focuse hing sulle igal hetkel meelde tuletada, miks sa siin oled. Sa tahtsid ju selle autoga sõita, mitte meeskolleege diskole kutsuda.

Vuuduud kõrvale jättes, Focusel on kõvad argumendid: viieukseline luukpära on kasvanud umbes kaks, universaal koguni 11 sentimeetrit, teljevahe koguni 5,3 cm!

Lisandunud on jala-, põlve- ja õlaruum, taha mahubki reaalselt 3 sõitjat, ja need ei pea olema kääbused. Tõsi, madal isteasend lükkab pikemal inimesel põlved veidi lõua poole.

Kergusest, juhitavusest, turvaabidest-mugavusvidinatest, mootoritest, kõikvõimalikest pisiasjadest ja muust uude Focusesse puutuvast loe edasi põhjalikust üheksa minuti loost Acceleristas.