Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde.Foto: Pixabay
Tehnika
26. september 2018, 19:54

IDEAALSELT MITTEUSALDUSVÄÄRNE: vaata, milline oli nunnu-Alfa testijate kannatuste rada (1)

Pole vist olemas teist nii vastuolulist automarki kui Alfa Romeo. Kõik armastavad selle imelist kujundust, särtsakust ja vingeid sõiduomadusi – erilise ebaõnne ja ohtrate tehniliste rikete kiuste.

Jalopniku jutu võib lühidalt kokku võtta nii: erinevate tehnikaväljaannete testid Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio’ga on näidanud, et muret on selle imelise autoga küll ja veel. Üllatab see kedagi? Päris ohtralt ebaõnnega maadelnud väljaannet Car And Driver mitte eriti.

Car And Driver võttis tänavu selle uue Alfa pikemaajalisele testimisele. Viie kuu tulemused on umbes järgnevad:

* 3900 km läbimise järel süttis elektroonilise gaasikontrolli märgutuli, peatselt ka mootori märgutuli. Rajal testides süttisid samad märgutuled 6600 km peal.

* Probleemist saadi lahti, kui automüüja garantii korras 8100 km peal kütusepumba välja vahetas. Siis sai autoga mõnd aega probleemivabalt sõita.

* Kui hodomeetril oli 16 100 km, siis läks auto esimest korda korralisse hooldusse. Juht oli kuulnud auto tagaosast kummalist kiunumist. Diagnostikas leiti, et hääl tuleb diferentsiaalist. Müüja konsulteeris Alfa toega ning otsustas kogu difri välja vahetada. Aga see tuli tellida.

* Tuliuue auto ülekande väljavahetamine on ebatavaline, testiauto puhul mitte nii väga. Selgus, et piirkonnas on vaid üks Alfa Romeo autosid remontiv tehnik – ja tal on väga palju tööd. Ka ümbruskonnas olid kõik Alfa mehhaanikud hõivatud.

* 10. juulist kuni 10. augustini ehk parimal sõiduhooajal oli Alfa niisiis rivist väljas ja remondiootel või remondis.

* See pole veel kõik. Ees paremal tekkis rehvi peale kahtlane mull ja rehv tuli välja vahetada: kulu 275 dollarit. Tuuleklaasi lendas kivi – remont 1209 dollarit. Diferentsiaali vahetus läks õnneks maksma vaid korralise hoolduse hinna: 169 taala.

Jalopnik nendib, et siin ei väideta absoluutselt, et Giulia Quadrifoglio oleks halb auto. Ei – ka Jalponik armastas „seda risu“, kui sellega sõidetud sai. Pigem on õppetunniks ja väiteks: võta see auto, võtta korralik garantii ja kindlustus ja naudi oma Alfat, kuni vähegi saad.