Foto: Tootja
Tehnika
4. september 2018, 20:57

HÜVASTI, SISEPÕLEMISMOOTOR: vaata, kui palju särtsu on Vespa elektrirolleris

Ütled „mootorratas“ ja mõtled Harley-Davidsoni. Ütled „motoroller“ ja esimesena kangastub Vespa. H-D on juba teatanud elektritsiklite tootmise alustamisest ning nüüd on seda teed läinud ka maailma kõige klassikalisemate mopeedide tootja Itaaliast. 

Pole mingi saladus, et mitte väga kauges tulevikus ei oska inimesed enam tankimispüstoliga midagi peale hakata, rääkimata kanistrist ja kütuselehtrist. Sisepõlemismootoril pole enam pikka pidu – ehkki „bensiinipead“ seda kahjatsevad, on tulevik elektri jõul liikuvate sõidukite päralt.

Scooterlab.uk kirjutab, et ammuoodatud – kas tõesti, petroolikolbad? – Vespa Elettrica tootmist alustatakse septembris ja tellimuste vastuvõttu alustab Itaalia motorollerite tootja oktoobris. Ostjal saab valida kas täiselektrilise Elettrica või sõiduulatust kahekordistava generaatoriga Elettrica X-i.

Foto: Tootja

Jõu annab elektrirollerile neljakilovatine elektrimootor, mis on võimsuselt üsna võrdne 50-kuupsentimeetrise bensiinimootoriga. Kiirendus on 200 Nm väändega särtsukal sisepõlemismootoriga mopeedist äkilisem – ja sõiduulatus väiksem. Elettrica jõuab ühe laadimisega 100 km kaugusele ning generaatoriga hübriidversioon läbib kuni 200 km. Nelja tunniga täislaetav aku kestab kuni tuhat laadimistsüklit ehk kümmekond aastat linnakasutust ehk 50 000-70 000 kilomeetrit.

Vespa enda kinnitusel aga on sõidukil jätkuvalt klassikaline pressitud terasest raam ja seda saab sajal moel kasutaja jaoks isikupäraseks muuta – erinevad detailid on saadaval seitsmes värvitoonis jne.