Foto: Pixabay
Tehnika
13. august 2018, 09:11

Nii kõneleb autoajalugu: nende mudelite sünnile on Porsche kaasa aidanud

Legendaarne Saksa sportautode valmistaja Porsche on aastakümnete jooksul ulatanud abikäe paljudele autotootjatele, sealhulgas isegi venelaste AvtoVAZ-ile. Olgu alljärgnevalt tehtud väike ülevaade tähtsamatest ajaloolistest koostööseikadest.

Alles hiljuti omandas Porsche 10 protsenti Horvaatia elektriautotootjast Rimac. Ehkki esmapilgul paistab see tehing marginaalsena, on sakslaste ja horvaatide eesmärgiks luua mõlemaid osapooli rikastav partnerlus elektrisõidukite arendamisel.

Porsche on viimasel kümnendil elektriautode arendamisse jõudsalt panustanud ning teinud suuri tegusid ka Formula E ridades. Esimest täiselektrilist noobelautot Taycan peaksime nägema juba sel sügisel Frankfurdi autonäitusel.

Rimaciga koostöös võiksid sündida servast veel tänavalegaalsed supersärtsakad. Ning on üpris tõenäoline, et Taycan ja tulevased Rimaci elektriautod sisaldavad ühiseid tehnoloogilisi lahendusi.

Audi RS2

Ilmselt üks tuntuim saksa sportautotootja käepuudutuse tulemus on Audi RS2, millest lõviosa müüdi universaalina. Kahe saksa noobelmargi koostööst ei tehtud toona mingit saladust, otse vastupidi.

Audi RS-mudelipõlvkonna esimesed versioonid kandsid muuhulgas uhkelt Porsche kergvelgi, ka pidurisadulatel oli Porsche nimi. Lisaks sellele pakkus Porsche abi nii Audi RS2 mootori kui ka vedrustuse arendamisel.

Vähesed teavad, et koostöös sündis ka neli ultraharuldast sedaani, millest kaks tükki on erakogus Emiraatides, üks on kadunud ja üks Audi muuseumis Ingolstadtis.

Millised on teised Porsche kaasabil sündinud ägedikud (sealhulgas kuidas sündis Lada Samara), loe ja vaata edasi Acceleristast.