Porsche kappab Tesla konkurendiks Säluga (2)
Popularmechanicsi teatel avaldas Porsche äsja mõned värsked detailid tulevase Taycani ehk Sälu kohta. Nagu oodatud, saab elektriline sedaan rohkem kui 600-hobujõulise võimsuse. Laadimissüsteem võimaldab 800-voldist pinget ehk auto peaks vaid 15-minutilise laadimisega saama piisavalt särtsu 400 kilomeetri läbimiseks. Porsche kinnitusel saab auto sõiduulatuseks 500 km ja nullist sajakilomeetrise tunnikiiruseni kiirendab see kolme ja poole sekundiga.
Autotootja sõnul on seni ehitatud kokku „kolme ühiku jagu“ Taycani prototüüpe.
Et Porsche tulevane eriti vinge täiselektriline auto nimetatakse Mission E-st ümber Taycan’iks, teatas Porsche tegevjuht Oliver Blume juba juunis. Nimega tähistatakse Porsche 70. aastapäeva ja mõistagi viitab Taycan ehk „elav noor hobune“ autootja logo keskel perutavale ponile.
Saksa autotootja teatas idee-elektriauto seeriatootmisautoks arendamisest 2015. aastal ja toonase nim Mission E „e-täht“ viitas mõistagi elektrile. Porsche teatel tuleb särtsusõidukist lisaks sedaanile ka linnamaasturi versioon – eelduste kohaselt ristitakse ka too Mission E Cross Turismo ümber.
Nagu juba öeldud, peaks Taycan müüki jõudma aastal 2020 ja eeldatavasti näidatakse valmisversiooni sellest juba tuleval aastal mõnel suuremal autonäitusel. Näiteks Frankfurdis, kus ka ideeauto debüteeris.
Mida sellest autost seni teada on? Porsche ei ehita Taycani oma Panamera sedaani põhjale – kasutatakse erilist J1 platvormi, mille põrandas mahukas panipaik hulgale liitium-ioonakudele. Esialgu saavad särtsuauto huvilised valida kolme võimsuse vahel: 402, 536 ja 670 HJ.
Porsche kõige ambitsioonikam plaan on ülalviidatud laadimissüsteem: konkurendi Tesla superlaadija pakub 480 volti, aga Porsche töötab 800-voldise laadimistaristu kallal.
Ei imestaks, kui 10 aasta pärast on kõige kindlam energikandja liikluses vana hea bensiin.