Honda NSX.Foto: Accelerista
Tehnika
3. juuli 2018, 09:12

Pilk peale, käsi külge – Honda kaks sõgedat, Type R ja NSX

Veli V. Rajasaar oli üks neist õnnelikest, kes Audru ringrajal sai proovida Honda kahe kähkusõitja – Type Ri ja NSXi – võimekust. „Vihkad või armastad, vahepealset varianti ei pakuta,” on autori järeldus.

Kiiresti – mis on esimesed sõnad, mis Sulle Hondaga seoses pähe tulevad? Civic? NSX? VTEC? Type R? Kõik need on Honda ajaloos märgilise tähtsusega ning kuigi tundub, et mingi Honda-omanike kontingent (khmm, peerupurkidega löristajad) on võtnud oma südameasjaks need unustuse hõlma pühkida, oskab õige autohoolik neid jätkuvalt hinnata.

Ning Honda luges vähemasti käputäie autohoolike mõtteid ja korraldas Auto24ringil ürituse, mis hõlmas kõiki neid legendaarseid sõnu. Nimelt on Civic Type R läbinud põhjaliku uuenduse ning Type R klubi kõige värskem liige on kuumaks aetud ja valmis rajarekordeid püüdma.

Arvestades, et Civic Type R ei olnud esimene eelnimetatud võidusõidugeenidega Hondade suguseltsis, on rohkem kui paslik, et rajapäeval lastakse meil kirsina tordil sõita ka uue NSXiga, mille esiisa kunagi kogu „errinduse” algatas ...

Kiirelt uuendustest

Sarnaselt Subarule on ka Honda panustanud globaalse platvormi aretamisse ning nende versiooni leiab ka Type Ri alt.

Kuigi arvulisi näitajaid avaldatud ei ole, on uus platvorm väidetavalt jäigem ning madalama massikeskmega. Ka mootorist on veidi rohkem vurtsu välja võlutud – nüüd 320 hobust ja 400 Nm.

Sada tuleb 5,8 sekundiga, Nürburgringi esiveoliste rekordit on uuendustega parandatud peaaegu 7 sekundit.

Välimuse osas hakkab aga silma kerge WRX STI-lik joon, eriti tumesinises toonis – Hondat on jõle keeruline luukpäraks kutsuda ning kaugelt võiks teda vabalt ka sedaaniks pidada.

Kuigi iga tiib, ava ja nurk on funktsionaalne ja täidab üllast eesmärki (kiiremini!), on Civic Type R eelneva mudeliga võrreldes veel valjemini karjuv boy racer. Vihkad või armastad, vahepealset varianti pole ja külmaks ta kedagi kindlasti ei jäta.

Kuid kas need muudatused on kuidagi ka tuntavad?

Rajakogemusest Type Ri ja võimsa NSXiga, käikudest, kiirendusest, kurvidest, mootori helist ja Honda valemist loe edasi Acceleristast.