Superauto Škoda Octavia!? 1,9-liitrine diiselmootor on vastu pidanud juba 700 000 kilomeetrit! (2)
Diiselmootoriga sõidukeid on viimasel ajal korralikult materdatud ja keskkonnavaenulikeks kuulutatud. Tegelikult pole asjalood sugugi nii must-valged.
Diiselautod kulutavad tavaliselt vähem kütust kui bensiinimootoriga mudelid, samuti jõuab nende läbisõit tihtipeale üpris muljetavaldavate numbriteni.
Kui mõelda sellele, et uute autode tootmine kulutab loodusvarasid ja energiat, võib vana diiselauto lõpuni sõitmine paista hoopis keskkonnasõbralikuna.
Kui auto eest korralikult hoolt kanda, siis kestab see suurest läbisõidust ja ajaloolisest aastaarvust hoolimata veel kaua.
Korralikult hooldatud auto puhul ei ole sajad tuhanded kilomeetrid mingi probleem, poole miljoni juurest aga võib kapoti all enamasti siiski juba väsimuse märke näha.
Muidugi on üksjagu diisel-Mersusid, millega läbitud üle miljoni kilomeetri. Enamik selliseid on vabalthingava mootoriga isendid. Enamik selliseid sõidab rõõmsalt ... taksot. Ent ka moodsamate turbodiiselmootoritega võib jõuda väga kaugele.
Superstaar Škoda Octavia
Esimese põlvkonna Škoda Octavia on Ühendkuningriigi veebiväljaande CarThrottle uue YouTube’i sarja värske staar – 1998. aastal ostetud auto läbisõiduks on 432 000 miili ehk ligemale 695 000 kilomeetrit.
Kui paljud sõiduki osadest on algupärased, mis on auto juures terve ja mis ajahambast puretud, mida suur läbisõit võrdluses tähendab, kuidas elavad klapid ja nukkvõll, turbo ja veermik, loe edasi Acceleristast.
Kommentaarid