Väike, aga tubli. Accelerista peatoimetaja jäädvustus Ford Fiestat jäädvustavast arvustuse autorist. Foto: Accelerista
Tehnika
17. mai 2018, 09:27

Kaheksanda põlvkonna Ford Fiesta: mitte ainult brittide lemmikauto

Ford Fiesta on viimased 40 aastat olnud brittide absoluutne lemmikauto, püsides aastaid vankumatult müügitabelite tipus. Kaheksanda põlvkonna Fiesta on juba tõestanud, et edulugu jätkub, ja mitte ainult Suurbritannias. Põhjusi üldiseks hitiks saamisel on rohkem kui mitu. Uku Tampere andis Acceleristas põhjaliku ülevaate.

Senisest ruumikam Fiesta on võetud Euroopa pereautode täieõiguslikuks liikmeks. Kuni viis sõitjat ja nende vajalikku vara mahutav auto eristub omas segmendis ka tuntava premiumi-hõnguga hind aga on jätkuvalt soodne. Konkurentide näguripäevad on määratud kestma.

Uue Fiesta puhul pööratud oluliselt rohkem tähelepanu turvalisusele ning kõrgtehnoloogilistele juhiabidele. „Manhattani” ehk keskkonsooli disain lähtub sõitja tegelikest vajadustest ning tahvelarvuti-sarnane infolust on üks kiiremaid ja loogilisemaid, mida autodes kohanud olen.

Ford Fiesta edulugu

Ford Fiesta on aegade algusest peale suutnud järgida ajastu trende ja täita brittide ootusi igapäevasele olmesõidukile. Fiesta on konkurentidega võrreldes mõjunud alati värske ja moodsana.

Võrdlus brittidega on igati asjakohane: neid vaevavad osaliselt samad hädad taristus, mis meidki – enamik vana hea Inglismaa teid on kitsad ja halvas korras. Samuti on nende igapäevane sõiduvajadus sarnase iseloomuga – ühistransport väljaspool suuremaid asulaid on keha.

Üheksakümnendatel sattus sekka paar põlvkonda Fiestasid, mille sõiduomadused ei olnud just liiga erutavad ning mis mõjusid ajast maha jäänutena, ent puudujäägid korvasid odav hind ja ulmeliselt taskukohane ekspluatatsioon.

Mudeli edu võtmeks on Ford Fiesta mitmekülgsus. Fiesta on ideaalilähedane olmeauto. Ja ehkki segment seab teatud piirangud auto mõõtmetele, on selle praktilisus, käepärasus ja soodsad ülalpidamiskulud põhjuseks, miks brittidele on Fiestast pea ainuliselt piisanud.

Viimast viitteist aastat Fiesta ajaloost võiks aga iseloomustada sõnaga „sakslaslik”. Korralik ehituskvaliteet, suurepärane veermik ja head sõiduomadused ei teeks häbi populaarsematele Saksa konkurentidele.

Ford Fiesta selgeks eeliseks võistlejate ees on aga olnud selle hind – tarbija lihtsalt tunneb Ford Fiesta puhul, et ta saab sama raha eest rohkem autot. Ka kaheksanda põlvkonna puhul ei ole selles osas asjad muutunud.

Fiesta: minu lugu

Kui ma 2003. aastal esimest korda omale uut autot valima hakkasin, pani rahakott autoklassile piirid ette. Käisin toona proovimas kõiki saadaolevaid väike-keskklassi autosid. Renault Clio oli tore ja peaaegu jäi sõelale, aga kui kõige viimasena Ford Fiestasse istusin, olin hetkega müüdud.

Clioga võrreldes oli Fiesta natuke raskepärane, kuid sealjuures soliidne, konkreetne ja kõigist konkurentidest oluliselt ruumikam. Tekkis tunne, nagu sõidaks suurema autoga kui see tegelikult oli.

Sama tunne on muuseas ka kaheksanda generatsiooni Fiestas. Auto on ruumikas ning sellega on ühtviisi hea sõita nii linnas kui maanteel. Ja kuigi välimuse üle vaieldakse, siis Fiesta puhul ei ole ilmselt enamusel etteheiteid – auto küllalt konservatiivne kujustus laseb sel eelseisvad mudelipõlvkonna ajad suurema suminata üle elada.

Kuidas saab iseloomustada kolmesilindrilist üheliitrist mootorit, selle kütusekulu ja koostööd käigukastiga, millised on sõiduomadused ja mugavus, mida arvata mürast, ruumikusest, milliseid mootoreid veel valikus on ja kui palju selle sooneutraalse sõiduvahendi eest raha küsitakse, loe edasi Acceleristast.