Foto: Tootja
Tehnika
11. mai 2018, 09:17

Pilk peale, käsi külge: Renault Mégane RS, südamega tehtud auto

Renault’ Ida-Euroopa esindus korraldas Poolas kuulsal Tor Poznańi ringil ajakirjanikele kahepäevase sportliku ürituse, kus peategelaseks uus Renault Mégane RS. Vinge kuumpäraga sai rajapäeval teha vaid kolm ringi, ent hetk õndsust andis teadmise, et see auto on südamega tehtud.

Mégane RS on sportlike Renault’de divisjoni värskeim pereliige, millega lähiajal minnakse Nürburgringi kurikuulsal Nordschleifel püüdma esiveoliste „kuumade” autode senist rekordit 7:43.8, mille sõitis välja Honda Civic Type R.

Ka eelmise põlvkonna Mégane RS sõitis Põhjaringil välja alla 8-minutilise aja – 7:54. Täpsustusena olgu öeldud, et esiveolisi autosid selles ajaklassis eriti ei leidugi ning enamus „alla-kaheksa-minuti” autodest on sellised, mida paljud autofännid märgades unenägudes näevad: Porsched, Ferrarid, Lamborghinid – you name it. Seda kõnekam on Mégane RS-iga jahitav aeg.

Mahub eelarvesse küll

Mégane RS kuumpära esialgsed välja hõigatud hinnanumbrid räägivad taskukohast keelt: auto hinnad algvad Eestis umbes 28 000 eurost, automaatkasti eest tuleb paar tuhat lisaks välja käia ning kõige-kõigem versioon omakorda maksab veel mõni tuhat eurot rohkem.

See on taskukohasem hind kui ülal kord juba nimetatud Honda Civic Type R’il, mis ongi esiveolise Mégane RS-i põhikonkurent. Ja vaadates, millise innuga insenerid ja konstruktorid on prantsuse võistlushobuse kallal töötanud, on lootust, et see kappab Nürburgringil nagu segane-Mégane.

Hingega asja juures

Mulle tundub, et võrreldes näiteks Volkswageni sportlike üksustega näevad Renault’ omad tõsiselt vaeva, et auto oleks see, mis lubatud – sportlik ja seksikas. Volkswageni „rahva-kähkusõitjate” jaoks võetakse riiulist lihtsalt suurem olemasolev mootor ja sportliku moega detailid, lisatakse täht R ja tehtud ongi.

Renault’ insenerid on suutnud oma „sportlastesse” panna sisse kübekese rohkem entusiasmi. Võtkem kasvõi plokikaane näite – Mégane RS kapoti all tuksuv mootor ei saaks olla selle auto oma, kui sel poleks täiesti uut, kuue kuu jooksul välja töötatud plokikaant!

RS on osa elustiili visioonist, mis raamistab selle Prantsuse automargi pikka mootorispordi ja võidusõidupärandit. Just see kohustab võidusõiduhõnguliste, „päris” moega autode tootmist. Kas uues RS-is nähtav tulemus on sooritatud pingutuse vääriline, näitab aeg.

Mida uus RS endast kujutab, milline on selle jõuallikas, mida on üle võetud superautodelt ning kuidas auto ringrajal käitus, loe edasi Acceleristast.