Foto: Pixabay
Tehnika
9. mai 2018, 18:30

TERAKE TEHNIKAT: kui palju võimsust auto aastakümnetega kaotab? (2)

Vanemat autot ostes uurime, kas selle mootor töötab ühtlaselt ja vaatame üle, kui palju on roosteuss kerele aastatega haiget teinud. Aga ilmselt ei mõtle paljud meist ühele „pisiasjale“: kui palju on auto mootor suutnud säilitada oma algsest võimsusest? Maanteel enesekindlalt esimesele möödasõidule minnes võib see üsna ebamugavalt kätte maksta.

YouTube’i videos Blake’s Garage võeti kuulutuse kaudu umbes 1300 euro eest ostetud vana BMW ja viidi võimsuse määramiseks dünopinki, vahendas Jalopnik. 1988. aastal liinilt maha veerenud BMW E30 325i peal oli algne M20 mootor, mis 30 aastat tagasi andis välja 168 hobujõudu.

Kui palju mõjutas mootori võimsust kulumine umbes 450 000 kilomeetri läbimise jooksul? Üldse mitte vähe: katsed näitasid, et keskmiselt oli mootori võimsusest alles jäänud 100 hobujõudu, keskmine suurim näitaja oli 127 HJ. Ehk sisuliselt kolmandik algsest võimsusest oli kadunud. Tõsi, 30 aastat on automaailmas vanus, mis hakkab lähenema uunikumi omale. Ja ka saja „hobusega“ suudab selline väiksemapoolne sedaan veel nii mõndagi teha.

Aga kindlasti ei maksaks ka näiteks kümme aastat vana väiksema mootoriga Volkswagen Golfi ostes unustada, et passis kirjas olevad kilovatid ja hobujõud on tänaseks kindlasti märgatavalt väiksemaks hööveldatud.