Ja tehtud! President Putin sõitis inaugureerimisele uue Auruse limusiiniga (25)
Vladimir Putin veeres inaugureerimisele Moskvas kodumaises limusiinis. Soomustatud esindusauto EMP-41231SB kannab nime Aurus ning on valminud vene ja saksa inseneride kuueaastase koostöö viljana.
Perekond Korteež
Limusiin on esindusautode pere esimene laps, samale modulaarplatvormile ehitatuna on oodata „lihtsamaid” autosid, sh nooblit krossoverit, ruumikat sedaani ja väikebussi. Kodumaiste esindusautode projekt kannab uhket nime Korteež ning sellele on kulutatud eri andmetel 190 miljonit eurot.
Kuus aastat tagasi sõitis Putin oma järjekorras kolmandale ametisse vannutamisele Mercedes-Benz S600 Pullmaniga. Juba toona kostusid rahulolematud hääled, miks ometi ei võiks Venemaa president liikuda kodumaise limusiiniga nii nagu seda on teinud riigijuhid enne teda.
Venemaa esimene autotehas ZIL, mis on edukalt tootnud limusiinilaadseid tooteid nõukogude nomenklatuurile, ei vedanud paraku Putini limusiiniga välja. Vananenud tehnoloogiad ja palju käsitööd ei aita kuigivõrd kaasa uue aja Esimese Sõiduki sünnile.
Nii kutsutigi kokku Venemaa parimad insenerid NAMIst ning Porsche kuldsemad pead ja sündis projekt Korteež. Ja ehkki veel mõni aeg tagasi paanitsesid venelased, et neljandat korda ametisse vannutatav president peab kohale tulema ilmselt hobusel, läks kõik hästi: Aurus sai valmis.
Vladimir Putin veeres soliidselt Aurusega üle Punase väljaku ja läbi Kremli: Senatitorni juurest kus asuvad presidendi tööruumid Suur-Kremli paleeni, kus toimus inaugureerimine. Kogu teekonna pikkuseks kujunes umbes pool kilomeetrit.
Moskva Kreml (vene keeles Московский Кремль) on Moskva kesklinnas asuv ajaloomälestis, Moskva suurvürstiriigi, Moskva tsaaririigi (kuid mitte Venemaa keisririigi), Nõukogude Venemaa, NSV Liidu ja Venemaa Föderatsiooni valitsejate residents, mille ehitamist alustati 1330. aastal ning viidi lõpule 1520. aastal. Kolmnurkse kujuga Kremlit ümbritsevad lõunast Moskva jõgi, loodest Aleksandri aed ja idast Punane väljak.
Mida avalikkus teab Auruse platvormist, hübriidajamist (860 HJ!), Korteeži tulevastest mudelitest ja nende arvatavast hinnast ning kas seda masinat võib pidada Vene autotööstuse taassünniks, seda loe edasi Acceleristast.
Kommentaarid