Foto: Accelerista
Tehnika
7. mai 2018, 09:13

Audi A7 Sportback: kahetisi tundeid tekitav, ent äraütlemata mõnus siiski

Audi A7 Sportback on auto, mis kas meeldib või ei meeldi. Sellist varianti nagu „täitsa tore on“ selle auto puhul ei näi eksisteerivat. Pikal proovisõidul kogesin kahetisi tundeid, ent õnneks ei sundinud keegi mind valima. Tasakaalupunkt on peidus tuleviku teejuhistes.

Polariseerumist põhjustab mudelisse sisse kodeeritud teatav kahepalgelisus – olla ühtaegu sportlik ja mugav. Neljaukselise sportkupee puhul tahaks valida ühe või teise, ent tuleb leppida tõigaga, et üht teiseta ei anta. See-eest saab kaasa kuhjaga korralikku disaini ja võimaluse autot oma soovide järgi isikupärasemaks muuta.

Ka linnapildis on emotsionaalsust tajuda – paljud seisatavad Sportbacki juures, uurivad ja teevad piltigi. Ja siis on need, kes ei vaata selle auto poolegi. Veelahe läheb sealt, kus tuleb valida kas Audi või hoopiski BMW? Kokkuvõttes on see maitse asi.

Kindel on see, et A7 Sportback on läbinisti top of the notch auto, täis uusimat tehnoloogiat ja kogemust, et põhilubaduste arvelt ei ole tingitud sentigi. Üsna loogiline ka, odavaima A7 hind algab 65 900 eurost.

Kas mugav või sportlik?

Audi lipulaeva A8 baasil loodud sportkupee liigitub Gran Turismo autode hulka. Audi reklaamibki A7 Sportbacki sportlikkuse ja mugavuse sünteesina, mis on GT kui sõidukiklassi vundament. Kuna tegemist on Audiga, siis antud lubadusi järgib see sakslasliku täpsusega.

A7 Sportback ehmatab kõigepealt oma mõõtmetega – väga napilt alla viiemeetrine kogupikkus ja ligi 1900 kg tühimass tekitavad esialgu aukartust.

Ka 210 kW mootor ei tõsta esialgu lootusi suutlikkuse osas liiga kõrgele. Kuid pöördemomenti on selles jõuallikas 620 Nm, mis tähendab, et enam kui piisav kiirendus on gaasipedaali vajutuse kaugusel.

Samas ei ole Sportback auto, millelt otsida teravaid elamusi ja adrenaliini. Kes adrenaliini tahab, peab vaatama S ja RS mudelite poole.

Kuid julgen arvata, et nendeski versioonides jääb Audi A7 ikkagi soliidseks ja kindlaks autoks, millega külglibisedes kurve vallutada oleks isegi kohatu, kuid ennekõike ebavajalik.

Ülim sportlikkus ei olegi tema olemus ega eesmärk, kuigi Sportbacki võiks justkui pidada suurema venna A8 sportlikumaks teisikuks.

Pikk proovisõidu-nädalavahetus möödus peamiselt küsides, kellele ja milleks A7 Sportback? Veidi skisofreeniline olukord, kus täpselt ei saa aru, kas auto on rohkem sportlik või rohkem mugav?

Vastuse andis hilisõhtune kulgemine Lahemaa rahvuspargi käänulistel teedel: A7 Sportback ei ole sportauto, vaid sõiduvahend, millega muretult ja mugavalt elu nautida.

Miks leidis testija, et Audi on kiire, kuid veidi igav, kuidas luksuse eest saaks kolmetoalise korteri, kuidas üllatab isejuhtimisvõime ning kes või mis see Audi A7 Sportback lõppude lõpuks on, loe edasi Acceleristast ja vaata ka sealsest videost.