Foto: Tootja
Tehnika
30. aprill 2018, 09:08

Uus Ford Mustang – vähem juttu, rohkem musklit ja parem automaatkast!

Ford Mustangi praegune põlvkond on jõudnud keskikka ning 2018. aasta värskendus toob kaasa nii mõndagi toredat. Kas eelmise Mustangi vead on kõrvaldatud, või eksleb kuulus poni hoopis uuesti oma juurtest kaugemale? Sõitsin Nice’i ja uurisin välja.

Mis on uut?

Suurim uuendus puudutab pakutavat automaatkasti – kui enne oli see aeglane ja mõneti ebamugav 8-käiguline otse Fordi maasturite pealt, siis seekord arendati Mustangile täitsa oma 10-käiguline kast. Ka 6-käigulist käsikasti on veidi uuendatud – Ecoboostiga kokku käivat veidi vähem, V8 külge käivat rohkem.

Mootoreid on samuti uuendatud ning väidetavalt on 5-liitrises vee-kaheksas muutumatuna püsinud vaid väntvõll. Tulemus – Coyote nime kandev V8 toodab nüüd 450 hobust ja 570 Nm väänet. Beebimootori hobuste hulk on jätkuvalt 310, kuid vääne on tänu Focus RS-ilt tuttavale overboost-funktsioonile tõusnud 475 Nm-ni.

Nüüd pakutakse Mustangile lisavarustusena ka eelnevalt vaid Shelby GT350 ja 350R pealt tuttavat MagneRide vedrustust.

Põhimõtteliselt on tegu süsteemiga, kus amortisaatorite sees olevas õlis hõljuvaid rauaosakesi magnetiseeritakse ning see omakorda muudab õli viskoossust, mis omakorda tähendab seda, et vedrustuse jäikust saab lihtsalt ja kiirelt muuta.

Süsteemiga käib loomulikult kaasas elektrooniline aju, mis sõiduparameetreid jälgib ja vajalikud muudatused välkkiirelt ka sisse viib (kord millisekundis ehk kuni tuhat korda sekundis).

EcoBoost Performance ja GT Performance Pack’iga tulevad kaasa ka piiratud libisemisega Torseni diferentsiaal ja Brembo pidurid.

Ka elektrooniliste abide assortiid on uuendatud ning nüüd on muuhulgas saadaval jooneabi koos joonehoidjaga, kokkupõrke vältimiseks pidurdamine koos jalakäijate tuvastussüsteemiga ning tagurdades ka liikluse ja jalakäijate eest hoiatavad andurid.

Kolmanda ja neljanda reisija mugavuse osas pole kahjuks aga midagi ette võetud ning Mustang on jätkuvalt auto kahele ja poolele normaalsuuruses inimesele.

Millised on uue Mustangi numbrid, välimus ja sisemus, kuidas see sõidab ja milliseid lapsikuid lisasid pakub, loe edasi Acceleristast.