Tesla linnamaastur sõitis märtsis vastu teepiiret ja süttis põlema. Autot poolautonoomsel juhtimissüsteemil roolinud tarkvarainsener hukkus. Foto: Reuters/Scanpix
Tehnika
2. aprill 2018, 12:09

Isejuhtiva auto uus surmasõit: autopiloodiga Tesla roolis istunu hukkus avariis (31)

Tesla poolautonoomne juhtimissüsteem võetakse kriitilise uurimise alla, kuna märtsis põrutas autopiloodi juhitav Model X vastu betoonpiiret ja selle 38-aastane juht-reisija hukkus.

New York Times’i teatel varustas Tesla 2016. aasta sügisel oma autopiloodisüsteemid õhu kaudu uue tarkvaraga, et ennetada olukordi, kus autoroolis istuvad inimesed vaatavad liiga pikalt maanteelt kõrvale või hoiavad liiga kaua käsi roolilt maas. Tarkvarauuendus tehti pärast seda, kui Ohio osariigist päris mees Floridas oma Model S-iga autopilootjuhtimisel vastu traktorihaagist sõitis ja surma sai. Hiljem tehti kindlaks, et minut enne kokkupõrget oli mees vaid mõned sekundid käsi roolil hoidnud.

Uuenduste väljaandmisel kiitles Tesla juht Elon Musk, et uus autopiloodisüsteem ületab inimeste ootusi ning Model S ja Model X on tänu neile kõige turvalisemad autod teedel.

Nüüd peab Tesla oma poolautonoomse juhtimissüsteemi ohutuse taas üle vaatama. 23. märtsil toimus autopiloodi juhtimisel Californias ränk avarii. Ettevõtte teatel istus Model X linnamaasturi roolis 38-aastane Apple’i tarkvarainsener Wei Huang. Juhile anti nii visuaalseid kui helihoiatusi, et ta käed tagasi roolile paneks, aga mees seda mingil põhjusel ei teinud. Kuus sekundit enne maantee betoonist eralduspiirdega kokkupõrkamist polnud mehe käed roolil ja ei Huang ega autopiloot pidurile ei vajutanud.

Praeguseks on teada kolm surmaga lõppenud avariid, millega oli seotud Tesla autopiloot. Mullu jaanuaris hukkus Model S-i hiinlasest omanik, kui auto sõitis kiirteel vastu teepuhastusmasinat. Nüüd uurib USA riiklik transporditurvalisse amet 23. märtsil Wei Huangi surmaga lõppenud õnnetuse põhjuseid.

Lisaks juhtus märtsis USAs Arizona osariigis Tempes traagiline liiklusõnnetus: Uberi Volvo katseauto liikus täielikult isejuhtivas režiimis ning sõitis 60 km/h tunnikiirusega otsa teed ületanud 49-aastasele Elaine Herzbergile. Roolis istunud testija ei vaadanud kokkupõrke hetkel teele ja pimedas jalgratast käekõrval lükates teed ületanud naist ei märganud ka auto pidurdussüsteem. Herzberg hukkus ja Uber katkestas isesõitvate autode testimise.