Uus Toyota Auris.Foto: Tootja
Tehnika
19. märts 2018, 09:24

Genfi autonäitus 2018: viis olulist uudismudelit, mis jõuavad tänavu Eestisse

Genfi autonäitus, mida on nimetatud Euroopa olulisimaks autotööstuse sõuks, läks tänavugi täismajale. Korraldajad loodavad 88. korda toimuva näitusega jõuda miljoni külastaja piirimaile. Accelerista tegi näitusealale ringi peale ja noppis üles viis tähtmudelit, mis lähiajal ka Eesti autoturu suundumusi mõjutama hakkavad.

Näitus oli lahti pühapäeva õhtuni ning näitusealale ringi peale tegemiseks kulus kiirematel neli-viis tundi. Meie külastasime näitusesaali teisel pressipäeval ning leidsime suurema vaevata viis olulist uudismudelit, mis peagi Eesti autosõpru kõnetama hakkavad.

Tegime oma valiku, lähtudes ennekõike tunnetest – auto peab olema silmale ilus vaadata, ja käega kena katsuda – ning seejärel praktilisest osast ja senisest populaarsusest (kui pole just tegu täiesti seninägematu sõidukiga) kasutajate seas.

Kauamängivad trendid

Genfi autonäitus on tavapäraselt kaldu kõikvõimalike ideeautode, tulevikuvisioonide ja lausaliste nägemuste poole ent võrreldes varasemaga oli tänavune väljapanek ehk utoopiate osas isegi veidi kesisem.

Rokkisid kauamängivad „kohe tuleme täiselektrilise autoga”, „hakkame ise juhtima” ja „paneme sammalt igale poole, ka rehvi sisse” -kontseptsioonid. Mõnd ägedamat kange kraadiga sõitjat näidati ka, aga neist juba ühes järgmises loos.

Elektrikate võidukäiku kuulutama siiski ükski autotootja ei tormanud. Pigem vaadati altkulmu türklaste tuuningfirma väljapanekut, kus muude näidiste kõrval kiiskas uhkelt sünkmust Tesla Model 3. Kas tuleb ja millal tuleb, ja kas see tähendab, et läheb rebimiseks!?

Isejuhtivate sõidukite osas on seis samuti endine: kõik pingutavad, et SAE 2.0 või 2.5 pealt samm edasi otse 4. tasemele võtta. Toyota, Renault ning mitu tundmatuks jääda soovivat idufirmat demonstreerisid Genfis ka autonoomsete sõidukite tulevikku, mis saabub aastal 2020.

Ainsana täidab tõenäoliselt oma lubadused just Jaapani autotootja, mis tänu usinale teadustööle on jõudnud lahendusteni, kus võetakse võrdsena arvesse kõiki liiklejaid nende vanusest, soost või tervislikust seisundist sõltumata.

Volvo on täna sammukese ees kõigist teistest „vanadest” tegijatest ning andnud esimesed peaaegu isemõtlevad autod Rootsis leibkondadele kasutada. Volvo väljapaneku keskmes aga ei olnud sugugi isejuhtiv auto vaid hoopiski tuttuus keskklassi universaal, V60.

5. Uus Volvo V60

Volvo universaalist oma parimate palade tutvustamist alustamegi. Paralleelselt Genfi autonäituse esitlusega jõudsid paar eelseeria eksemplari neil päevil ka Eestisse. Noobli pereauto premjäär toimus 14. märtsil Pärnus.

SPA-platvormil põhinev universaal pakub ruumikust, kvaliteeti ja rikkalikke ühenduvusteenusi. Autol on peal e-Call süsteem, mis hõlbustab õnnetuste korral hädaabikeskusega ühenduse võtmist ning rida uudseid turva-abisid ja automaatseid juhiabisid.

Auto hind algab 39 380 eurost, sarnaselt muudele uue põlvkonna Volvodele saab konkurentidega joonele panduna sama raha eest palju rohkem autot. Eestis peaks esimesed prooviautod olema kohal suvel.

Miks valis Accelerista ülejäänud neljaks tähtmudeliks Jaguar I-PACE’i, Hyundai Kona, Peugeot 508 ja uue Toyota Aurise, loe edasi SIIT.