Tehnika

cee’dist saab Ceed! Kia populaarse luukpära kolmas põlvkond on esitletud 

Toimetas Vidrik Võsoberg, 20. veebruar 2018 09:09
Foto: Tootja
Kia Motors esitles möödunud nädalal 2018. aasta Genfi rahvusvahelisel autonäitusel debüteerivat uut Ceedi. Kolmanda põlvkonnani jõudnud uus Euroopas disainitud, arendatud, konstrueeritud ja ehitatud Ceed tugevdab Kia positsiooni C-segmendi autode seas.

2006.aastal alustas Kia Slovakkias cee’di esimese põlvkonna tootmist. Kokku on tänaseni toodetud rohkem kui 1,28 miljonit autot. Teise põlvkonna mudelit on alates tootmise algusest 2012. aastal toodetud üle 640 000 auto. Väike nimemuutus uue põlvkonna puhul peaks mudeli populaarsust veelgi kasvatama.

Euroopa inseneride looming

Sarnaselt oma eelkäijatele on ka uus mudel disainitud, arendatud ja konstrueeritud Frankfurtis Kia Euroopa disaini, tootearenduse ja R&D meeskondade käe all. Seda hakatakse tootma Kia tehases Žilinas, Slovakkias, koos Kia Sportage’i ja Kia Vengaga.

Kia Motors Europe’i tegevjuht Michael Cole kommenteerib: „Kia Ceed on juba üle kümne aasta olnud tugisambaks tootja pidevale kasvule Euroopas. Euroopa ostjatele loodud Ceedi tutvustamine 2006. aastal oli Kia jaoks pöördepunktiks.

„Nendele tugevatele alustele tuginev uus Ceed pakub tõeliselt kaasaegset ja äratuntavat disaini ja täiustatud tehnoloogiat, mis suurendab mugavust, käepärasust ja turvalisust. Selle uued mootorid teevad sellega sõitmise nauditavamaks ja kaasahaaravamaks, ning see jätkab sama kõrge kvaliteedi pakkumist, mida inimesed Kialt ootavad. Ceedist saab üks innovaatilisimaid autosid oma klassis.

Uus mudel teeb oma avaliku debüüdi märtsis Genfi autonäitusel, kus esmaesitletakse ka teist keretüüpi. Viieukselist luukpära hakatakse tootma mais. Uue Ceedi müük algab eksklusiivselt üle Euroopa 2018. aasta teise kvartali lõpus.

C-segmendis senisest suurem roll

2017. aastal moodustas C-segment 22% kogu Euroopa automüügist, ning see on mahult üks kahest suurimast segmendist. Eelmise Ceedi arvel on 2017. aastal Kia Euroopa müügist 16%, ja see on pidevalt koos Sportage’iga tootja müügihittide seas olnud alates lansseerimisest 2012. aastal.

Michael Cole kommenteerib: „2006. aastal oli Kia turuosa Euroopas umbes 1,5%. 2017. aastal jõudis meie turuosa 3,0%-ni. Alates Ceedi turuletoomisest on Kia aastane müük Euroopas enam kui kahekordistunud – 225 000 pealt 2006. aastal 472 000-ni 2017. aastal. Keskmises perspektiivis on meie aastase müügi eesmärk üle 500 000 auto. Ceedi mudeliperekond jääb seega veel tulevateks aastateks Kia brändi jätkusuutliku kasvu aluseks, jäädes üheks meie populaarseimaks tooteliiniks.“

Ceedil on Kia mudelivalikus unikaalne positsioon – ostjad tajuvad seda kõige dünaamilisema ja sportlikumana, samas ühena kõige usaldusväärsematest, praktilistest ja äratuntavamatest autodest. Laiendatud tootevaliku toel, mis kasvas GT ja GT-Line mudelite lisandudes, esindab Kia C-segmendi luukpära brändi „keset“.

Ceedi uuest disainist, kvaliteetsemast sõitjateruumist, muudetud mõõtmetest (laius ja kõrgus), Euroopale loomisest, laiast jõuallikate valikust, tehnoinnovatsioonidest, teise taseme autonoomsusest ja pikast garantiist loe edasi Acceleristast.