Elon Musk müüs ööpäevaga kahe miljoni dollari eest leegiheitjaid (2)
Boring Co. leegiheitjat peeti algul naljaks. Nimelt teatas Elon Musk detsembris Twitteris, et kui tal õnnestub müüa 50 000 Boring Company mütsi, siis hakkab firma müüma ka leegiheitjaid. Ent Muski tegemistele iseloomulikult osutus nali tõeks.
Esimene märk sellest, et leegiheitja jutt on tõsi, tuli lõppeval kuul, kui muusik D.A. Wallach seda tulist seadeldist oma Instagrami kontol demonstreeris. End siiski usuti ka pärast seda, et Wallachi „mänguasi“ on ainueksemplar.
Kuid tuleb välja, et neid on veel 20 000. Boring Co müüb neid 500 dollariga ja juurde saab tellida kõvasti ülehinnatud tulekustuti – see maksab veel 30 dollarit ehk 24 eurot.
Leegiheitja näib olevat kummardus filmile „Spaceballs“ („Kosmosekerad“), mille suur fänn Musk teadaolevalt on. Selles filmis demonstreerib „Tähesõdade“ Yodat parodeeriv tegelane Yogurt mitmeid „Kosmosekerade“ teemalisi vidinaid, teiste hulgas ka leegiheitjat.
Ärimagnaat ja leiutaja kinnitas nädalavahetusel Twitteris, et 4000 Boring Co. leegiheitjat on juba müüdud. See tähendab, et vähem kui 24 tunniga õnnestus Muskil müüa internetis neid kahe miljoni dollari ehk 1,61 miljoni euro eest.
Paanikas lapsevanematele teadmiseks – Muski kinnitusel on see leegiheitja siiski pigem mänguasi kui relv ja paiskab leeke vaid üsna lühikese maa peale.
Teisalt olen alati imetlenud ajuhiiglasi, kes suudavad välja nuputada täiesti mõtetu asja, millest siis kogu maailm hulluks läheb ja kindlasti peab selle saama (sellisesse ritta paigaldaksin näiteks spinneri.)
Iseenesest on muidugi Muski kontekstis tegemist totaalse paradoksiga: ühest küljest on tegu justkui ökojutlustajaga ja oma el-autode ja marisplaanidega võiks ju arvata teda kinnitavat seda kuvandit, kuid teisalt toodab mingit lollakat vidinat, mille ainsa funktsiooni (lõbu) tagajärjel kurnatakse nii selle tootmise kui ka tarbimisega meie emakest loodust.
Ma isiklikult kahtleks natukene nende inimeste intelligentsuses, kes selliseid "mänguasju" ostavad.