AUTOABIFoto: MATI HIIS
Tehnika
18. jaanuar 2018, 08:09

LOE SIIT | Mis põhjusel Eestis autoabi vajatakse?

Kõige sagedamini pöörduvad Eesti elanikud autoabi kõnekeskusesse sõiduki tehnilise rikke korral, auto käivitamiseks ja liiklusõnnetuse tekkinud kahju tõttu.    Aasta jooksul on tavapäraselt kaks perioodi, mil autoabi vajajate hulk hüppeliselt kasvab. “Esiteks aasta algus, mil eestlaste autod vajavad külmade ilmade tõttu käivitusabi ning teiseks juuli-august, mil sageneb puksiirabi vajadus Euroopas. Eesti inimesed reisivad suvekuudel järjest enam isikliku autoga Euroopasse ning möödunud suvel oli juba tavapärane, et iga päev tuli korraga lahendada mitut juhtumit nii Horvaatia või Hispaania suvituspiirkondades,” ütles Roheline Laine OÜ tegevjuht Martin Netz.   Eesti kodanikud helistavad statistika kohaselt autoabi numbrile nelja peamise probleemi korral. 39% kõnedest on seotud sõiduki tehnilise rikkega, 21% sõiduki mitte käivitumisega, 18% liiklusõnnetuse tekkinud kahjuga ning 15% katkise rehviga. Oluliselt vähem kõnesid on seotud kadunud võtme, alarmiprobleem

“Vältimaks auto käivitusprobleeme, tuleks külma korral lasta kontrollida aku korrasolekut. Kui aku mahutavus on oluliselt vähenenud, tasub mõelda selle vahetamisele. Kui sõidukiga sõidetakse enamasti ainult asula sees lühiajalise sõite, on hea akule teha lisalaadimisi ,” soovitab ERGO kahjukäsitluse klienditeeninduse juht Taavi Kööts.

Külmaga on oluline kasutada ka kvaliteetset talvist diiselkütust. Diiselautodel oleks mõistlik kontrollida ka eelsüüteküünalde korrasolekut, mis tagab tõrgeteta käivituse.
 
ERGO kahjukäsitluse ajaloost saab välja tuua ka paar värvikamat seika, mis on seotud autoabi vajadusega. Näiteks ühel juhul helistas inimene autoabisse ja kurtis, et auto alarmi ei õnnestu maha võtta. Kohapeal selgus, et üürgas hoopis maja signalisatsioon.

Teise esmapilgul uskumatu juhtumi puhul vajus kliendi auto Padise kloostri juures asuvasse veekogusse, mispeale soovitas helistaja puksiirijuhil ujumispüksid kaasa võtta. Puksiiri kohale jõudes oli klient öelnud, et puksiirijuht annaks talle konksu, millega ta auto juurde sukelduda saaks kuna teab siiski paremini, kus konks on.