Foto: Accelerista
Tehnika
11. jaanuar 2018, 09:16

Volkswagen Polo – suureks kasvanud supermini (1)

Kui Volkswagen sisenes 2013. aastal ralli MMi karusselli, läks edetabeli ülemises otsas igavaks. Neli aastat järjest nopiti parima sõitja ja parima tootja tiitel ning võideti kõigist etappidest üle poolte. Võiduautoks oli viienda põlvkonna Polo ralliversioon.

Möödunud kümnendi keskpaiku toodetud neljanda põlvkonna Polo kimbutasid kvaliteediprobleemid, kuid eelmine, viies, oli vastupidavuse etalon. Loodetavasti pole Volkswagen latti alla lasknud ning vaatame, kuidas kukkus välja täiesti uus, kuues mudelipõlvkond.

Disain

Kuuenda põlvkonna Polo on ehitatud Volkswageni uue MQB moodulplatvormi lühemale versioonile. Sama platvormi kasutajaid on VAGi kontsernis üha rohkem, alates Seat Ibizast ja lõpetades Škoda Kodiaqiga.

Uus Volkswagen Polo meenutab väljast oma suuremat venda Golfi, disain on klassikaline ja väljapeetud. Lisandunud on teravaid aktsente, kuid olulisemgi on tublisti kasvanud laius ning pikem teljevahe, mis teeb uue Polo ühest endisest pearivaalist, Ford Fiestast, oluliselt ruumikamaks. Uus Polo on Euroopa turul saadaval vaid viieukselise luukpärana.

Siseruum

Isikupärastamisega on kaasa läinud ka Volkswagen. Pehme plastikuga kaetud armatuurlaud on saadaval kaheksas eri värvis, ehkki suure tõenäosusega osutub populaarseimaks siiski harjumuspärane must toon.

Salongi meeleoluvalgustus omab ka praktilist väärtust, valgustades käepidemeid ning autost väljudes ka tagaluugi ning uste all olevat maad. Meie kliimas kasulik lisa.

Näidikud on selged ja hästi loetavad, kaheksatolline ekraan keskkonsoolis on pööratud kergelt juhi poole. See sisaldab kogu vajalikku infot, kuid õnneks on säilinud ka kaks füüsilist keeratavat nuppu.

Ka istmesoojendusi ja kliimaseadet reguleeritakse nuppudest, mis on küll väikesed, kuid siiski kasutatavad ka kinnastes.

Tehasestereo saab oma ülesandega hästi hakkama, mängides nii bassid kui kõrged toonid ära ilma moonutusteta. Vau-efekti ei teki, kuid kusagilt ei nagise, kõlarid ei plärise ning heli ei moondu.

Nimmetoe reguleerimise võimalus standardis puudub, ent istmed on väga mugavad ja ei väsita ka pikal reisil. Juhi käetugi (lisavarustuses) on aga liiga madal ning see pikemate sõitude puhul pisut häirib.

Tagaistmel on ruumi piisavalt, kaks keskmise suurusega meesterahvast mahuvad kenasti üksteise taha istuma. 351 l topeltpõhjaga pakiruum on klassi teine tulemus.

Milline oli testija sõidukogemus, missuguseid jõuallikaid, käigukaste ja varustustasemeid pakutakse, mida arvata hinnast ja ülalpidamiskuludest ja kas eelistada tasuks rafineeritumat Polo või odavamat Ibizat, seda loe edasi Acceleristast.