Tehnika

Ford Ecosport linnamaastur: Eco? Sport? Mõlemad? Või ei kumbki? 

Toimetas Vidrik Võsoberg, 29. detsember 2017 09:12
Foto: Tootja
Pärast kaht äpardunud katset võttis Ford lõpuks ometi asja tõsiselt ette ja üritab väikese linnamaasturiga Euroopas läbi lüüa. Jõulueelses Portugalis said ajakirjanikud vahetult uurida, kas ja kuidas värske Ford EcoSport trendidega kaasas käib.

Ford EcoSport on näide, kuidas üht asja on võimalik lausa kaks korda valesti teha. Isegi siis, kui eemalt vaadates näib kõik klappivat.

Aastakümne algul oli mitmel pool maailmas, Euroopas sealhulgas, näha, et uue aja menusõidukiks kujunevad väikesed linnamaasturid. Ford reageeris sellele nii, et töötas (toona) uue Fiesta baasil välja maailmamudeli nimega Ecosport.

Kõigepealt jõudis EcoSport turule Indias, siis Brasiilias ja 2014. aasta lõpul ka Euroopas. Kuid ehkki Fordi mudelistrateegid olid turu suundumuse õigesti ära tabanud, ei pidanud nad Euroopa klientide soove millekski.

Tagajärg oli loogiline. Brasiilias väljatöötatud ja Indias toodetud EcoSpordi peale vaadati vanal mandril viltu ja loodetud müügiedu ei tulnud. Ka 2016. mudeliaastaks tehtud uuendused ei muutnud midagi.

Näiteks Eestis oli EcoSporte 2017. aasta kesksuve seisuga arvel – loe ja kirjuta! – 17 tükki. Aga linna-, pargi- ja libamaasturite buum ei näita mingit vaibumist: Euroopa uute autode seas on ainuüksi väikese linnamaasturite osakaal 10 protsenti, kõigi suurusklasside peale lausa 26.

Nii otsustas Fordki asja lõpuks tõsiselt käsile võtta – kolm on ju kohtu seadus! EcoSport läbis põhjaliku uuenduskuuri, kohandati selle käigus eurooplaste eelistustega ja tootmine koliti samuti Euroopasse, Rumeenias Craiovas asuvasse tehasesse.

Milliseid väikesi muudatusi tehti välimuses ja kuidas iseloomustada disaini, mida kujutavad pakutavad jõuallikad, mismoodi auto end proovisõidu ajal ülal peab ja vedrutab, millised on interjöör ja pakiruum, pakutavad lisaseadmed ja hind, loe edasi Acceleristast.