Foto: Accelerista
Toimetas Vidrik Võsoberg 18. detsember 2017 09:17
Esimese generatsiooni Renault Koleos nägi ilmavalgust kümmekond aastat tagasi. Paraku ei saanud auto kuigi populaarseks ei meil ega ka mujal Euroopas.

Mudel kadus vaikselt müügilt, et 2016. aastal ümber sündida sama nime all, ent täiesti uute tehniliste lahendustega.

Teise põlvkonna Renault Koleos on kontsernikaaslase Nissan X-Traili sõsarmudel, kuid ninja asemel astub lavale elegantsesse prantsuse kõrgmoodi riietatud neljarattaline.

Koleos on ehitatud Renault-Nissan kontserni ühisele CMF-CD platvormile, millel baseerub ka väiksem Renault Kadjar ning mõistagi „doonorauto“ Nissan X-Trail.

Mitmel sihtturul müüakse Koleost hoopis Renault Samsung QM6 nime all. Olgu nimi mis tahes, täna on tegu Renault’ mudelivaliku tipuga ning maasturite lipulaevaga.

Väliskuju

Esimene pilk toob kaasa emotsiooni – see auto on ilus! Selgelt on tunda korporatiivset identiteeti – eksimatult on Koleos Renault’ uue põlvkonna auto.

Kahe põlvkonna autod erinevad teineteisest nagu öö ja päev. Kui eelmine Koleos oli seest ja väljast rõhutatult kumerate joontega ning tulemus oli üsna mittemidagiütlev, siis uuega on asi teisiti.

Lisandunud on konkreetsust, teravaid jooni ja ohtralt disainivigureid, kuid need ei sega, vaid harmoneeruvad auto üldise olemusega.

Kuidas saame iseloomustada siseruumi, infolusti, millised on jõuallikad, käigukastid ja varustustasemed, kuidas tundub sõidukogemus, mida arvata hinnast ja ülalpidamiskuludest ja kellele võiks Renault Koleos sobida, loe edasi Acceleristast.