PATAREI VANGLA: „Patarei on terrori sümbol. Autentsemat ajaloolist vanglat annab otsida,“ sõnab kirjanik Sofi Oksanen Patarei vangla kohta. Muideks, Patarei on üks võttepaiku, kus tehti Oksaneni romaani „Puhastus“ põhjal samanimelist filmi.Foto: Alar Truu
Jaanus Kulli 25. november 2017 00:01
Ülbed üheksakümnend. Piirid on lahti ja suur vabadus on käes. Soome lahel vuhisevad edasi tagasi Georg Ots ja teisedki alused. Turumajandus tõstab pead igal rindel. Kadaka turul müüakse kaupa, mis isegi paljunäinud soomlasest ärimehe silmad pärani ajavad, ning kahvliga Olde Hansa menüüd edasi-tagasi lapates võib kartulit taga ajama jäädagi.

Ülbed üheksakümnend. Piirid on lahti ja suur vabadus on käes. Soome lahel vuhisevad edasi tagasi Georg Ots ja teisedki alused. Turumajandus tõstab pead igal rindel. Kadaka turul müüakse kaupa, mis isegi paljunäinud soomlasest ärimehe silmad pärani ajavad, ning kahvliga Olde Hansa menüüd edasi-tagasi lapates võib kartulit taga ajama jäädagi.

Kadaka turg ja Olde Hansa olid üheksakümnendatel need kohad, kus iga soomlane lihtsalt pidi ära käima. Ja kui ta ei läinud sinna teadlikult, siis kuidagi juhuslikult ikka. Võiks öelda, et nendest paikadest pärandati edasi lugusid põlvest põlve.