Toyota tegevdirektor Didier Leroy 25. oktoobril meediale avatud Tokyo Motor Show’l esitlemas firma ideeautosid. Foto: Reuters / Scanpix
Tehnika
25. oktoober 2017, 16:12

Toyota pühendub uue akutehnoloogia kiuste vesinikautodele

Toyota Motor Corp teatas, et nende arendatav tahkisaku-tehnoloogia võib elektriautode valdkonnas osutuda pöördeliseks. Ent see ei tähenda sugugi, nagu pööraks firma selja vesinik-kütuseeelemendi jõul töötavate sõidukite arendamisele.

Reutersi teatel on Jaapani edukaim autotootja ammu kiitnud, et kõige praktilisemad võimalused autode rohelisemaks muutmiseks on kütuseelement ja hübriidtehnoloogia. Nii tuli vaatlejatele mullu üllatusena Toyota teade, et ettevõte kavatseb oma toodete hulka tuua ka täiselektrilised autod.

Kui Toyota nii teeb, ühineb see ülemaailmse autotootjate võidutormamisega elektriautode arendamise vallas. Suures osas on siin teenäitajaks Hiina, kes tahab maailma suurimal autoturul vähendada keskkonnareostust.

„Usume, et meie tahkisaku-tehnoloogia võib tuua pöörde ja sel on potentsiaali dramaatiliselt suurendada sõiduulatust,“ teatas Toyota tegevdirektor Didier Leroy täna meediale avatud Tokyo Motor Show’l.

Toyota kavatseb uue elektriauto välja tuua 2020. aasta alguses ja sel saavad olema tahkisakud, mis kinnituste kohaselt vähendavad ka praeguseid pikki laadimisaegu.

Kui Hiina on kõvasti arendanud elektriautode valdkonda, siis Jaapan tahab siiski saada pioneeriks vesinikkütuse valdkonnas. Leroy märkis, et Toyota tutvustab automessil kaht uut kütuseelemendil põhinevat sõidukit, üks neist kuueistmeline ideeauto Fine-Comfort Ride, mille läbivus on umbes 1000 kilomeetrit. Teine mudel, kütuseelemendil liikuv Sora buss jõuab järgmisel aastal tootmisse.