Tehnika

Talverehvi mustrijääki kontrolli mündiga, linnassõitjana kaalu naelte asemel lamelle (46)

LISA KOMMENTAAR

Arvos23. oktoober 2017, 22:36
Õige jutt! Ma ei võta kunagi kütust nurgatagustest geytsirkustest.
2 eurosest ei piisa23. oktoober 2017, 14:58
Tahad Lātis viina jārgi kāia, siis hoolitse, et min.mustri sūgavus ei oleks alla 4mm. Nii et 2 eurosest ei piisa
Panusta kvaliteeti23. oktoober 2017, 14:48
23. oktoober 2017, 14:43
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
Rehvide kontaktpind teega ei vähene drastiliselt rehvide kuludes9. aprill 2018, 10:49
Lisaks on rehvid konstrueeritud ka kulunutena tagama pidamist vesijääga. Lisaks on madalamaks kulunud rehvil täpsem juhitavus kurvides, protektoriosa ei kõigu nii palju külgjõudude tagajärjel. Ja seda kõikke lamellrehvide puhul. Omal nahal ära proovitud. Naastrehvid kaotavad naaste lumeta talvedega ja kulunutena kaotavad jääpidamises oluliselt rohkem.
Vidrik!23. oktoober 2017, 14:37
Kui on seadus, et talverehvi mustri sügavus peab kolm milli olema, siis ongi nii. Mingit viit pole vaja promoda, "müügimees"! Vidrik! Teed peab oskama taguotsaga tunnetada. Sa pane kasvõi roomikud alla, kui teed ei tunneta, keerad sellegi kraavi.
vidrikule23. oktoober 2017, 15:25
Kevadeks pole sul sellest 3mm-st enam 3-e järel, nii et 5 on täiesti mõistlik nõuanne.
p.s. Oma siledaks sõidetud rehvidega võid kuskil isiklikul põllul sõita, kui tuled maanteele, siis arvesta, et teised liiklejad tahavad ka tervena koju jõuda ja kui sa ei jaksa korralikke rehve osta, siis sõida bussiga!!!
Kehv juht23. oktoober 2017, 18:01
kui kolm talvega sussi libistades ära kulutad. Ja vee ärpled ka.
Pole kumbagi23. oktoober 2017, 14:24
Ei talverehvi, ei münti.
82-st aastast siiani universaal- või suverehvidega sõidetud. Tehke järgi.
uhh23. oktoober 2017, 14:42
hhhh23. oktoober 2017, 14:56
Ilmselt on 82-st aastast samad suverehvid all? Noh, edu siis tee peal suusatamisel...
Tubli säästlik mees23. oktoober 2017, 14:58
....siin rikkuritele orienteeritud maailmas.
23. oktoober 2017, 16:53
Seda ei saa ju jārgi teha, sest suverehviga talvel sōita ei lubata. Kas sina ei ole kordagi siis vahele jāānud?
Vdhh23. oktoober 2017, 14:06
Ma ei saa aru kuidas on võimalik Eesti muutlikes oludes lamelle soovitada??? Mustjää, siis sulab, jälle külmetab siis sajab lörtsi, tass külmetab, sulab jälle täiesti. Ma ei kasuta lamelle siis ka kui keegi mulle maksaks peale.
Tõepoolest23. oktoober 2017, 14:24
Iga ajupestud rikkuri elu on seda väärt, et kõige kallimaid ja saastavamaid asju osta!
ee23. oktoober 2017, 14:49
kas sa talviti Euroopas autoga ei käigi?
Tohoo Tonti23. oktoober 2017, 15:10
Euroopas käimiseks on teine jooks rattaid Euroopa lamellidega.
Urmas23. oktoober 2017, 19:52
ee-le. Oma kogemustest tean, et kui Austrias sadas öö jooksul maha ca 30-40cm lund(autokatusel olnud kuhila järgi hinnates), siis hommikul kella 7-ks on teed puhtad ja lõunaks lumi ära koristatud. Ei olnud ühekordne juhus, vaid seal jälgitakse ilmateadet ka reaalsuses, mitte nagu Eestis- talv tuli ootamatult.
Eelmise aasta hilissügisel kui Saksa poolel hakkas taevast tulema paar lörtsitera, siis Austria poolel olid puisturid juba teed soolatamas.
Euroopa teehoolduse hoolsuse juures on lausa lust lamellidega sõita ja mägedesse minnes on vist kõigil ketis autos, ka minul.
23. oktoober 2017, 16:55
Lamell on ehtne talverehv ja kannatab kōikides oludes sōita, vaesed ( laisaemad )mehed sōidavad ka suvel lamelliga
Ostke uued23. oktoober 2017, 13:47
Rehvid ja sõitke 2 hooaega. Peale seda ostke uuesti ja uued. Ja pole mingite müntidega vaja mõõta.
Kuuuurija23. oktoober 2017, 14:04
Palju kindlam on ikka igat sõitu värskelt alla keeratud uhiuute rehvidega alustada...
Inimeste sõiduvajadus ja -stiil on erinevad. Mõni võibolla sõidab hooaja jooksul mitu komplekti läbi. Õige on vahetada ikka rehvide seisundi, mitte kindla arvu hooaegade järgi.
23. oktoober 2017, 14:08
Meie inimesed ei suuda uusi osta oma länkaritele. Raha pole. Tuuakse Rootsist "ühe talve sõitnud" rehvid.
To 14.0823. oktoober 2017, 14:19
Sul täitsa õigus. Ja need " ühe talve sõitnud" rehvid on 6 + aastat vanad vähemalt. Pidamine on sama, nagu salvokelgul lumel.
Sots223. oktoober 2017, 14:26
Aga miks raha pole? Kelle süül on edukana prognoositud riik on langenud vaesusse?
sotsule23. oktoober 2017, 15:26
Kui pole raha rehve osta, siis võiks ka autoostu raha bussipileti ostmiseks kulutada!!!
Ma ostan kõike, kui23. oktoober 2017, 14:26
Kuuuurija23. oktoober 2017, 14:47
Kõige kindlam on alustada iga sõitu värskelt alla pandud uhiuute rehvidega.
Inimeste sõiduvajadus ja -harjumused on erinevad. Mõni sõidab hooajaga mitu komplekti rehve läbi. Õige on rehve vahetada ikka nende seisukorra, mitte kindla arvu hooaegade järgi.
lamellid? ei, aitäh.23. oktoober 2017, 13:26
Linnasõitjana, peale kiilasjäässe sõidetud ristmikul ja mäkketõusul üle elatud ehmatusi ei kavatse ma elu sees lamelle kaaluda. Kuni linnas ei suudeta teid jäävabana hoida, ei ole mõtet lamellidega kiidelda. Lamellipeadele: naastrehvide puhul on olulised need 10 sekundit, millal neid vaja on, mitte 2 nädalat, millal neid vaja pole. Ja pole siin mõtet pomiseda sõita oskamisest jms. teoreetilisest jamast. On konkreetsed olukorrad, kus su auto suudab normaalse aja jooksul pidurdada ja liikuma saada või ei suuda. Punkt. Kes ei suuda oma autole talverehve muretseda, sõitku ühistranspordiga, selle asemel et oma kulunud universaalrehve lamellideks nimetada ja teedel ukerdamisega ennast ning teisi ohtu seada.
Urmas23. oktoober 2017, 13:24
" Lamellrehvid on suurepäraseks valikuks autojuhile, kes sõidab peamiselt linnas, kus teed on SAGELI hooldatud ja lahti sõidetud."
:) Väga õige tähelepanek, et teed on sageli hooldatud, kuid mitte kogu aeg. Nüüd jääb ainult oodata "sageli" definitsiooni numbriliselt.
sageli või harva23. oktoober 2017, 13:30
Liikluses ongi üldiselt oluline see ajahetk, kui teed ei ole hooldatud. Muidu, võiksime ka turvavöödest loobuda, sest sageli ei ole neist mingit kasu. Sõidad hästi oskuslikult ja polegi vaja teist.
Frei23. oktoober 2017, 14:32
Ja mitu "kinnisõidetud lumerohket" päeva Eestis eelmisel aastal siis oli?
Isegi kui paar kokku annab, kas selle nimel tasub ülejäänud 5 kuud naeltega asfalti lõhkuda!?
freile23. oktoober 2017, 15:27
Piisab ühest avariist, pole üldse paari vaja!!!
Ära kima23. oktoober 2017, 15:40
Ehk on ohtlikult teelõigul rehvidesse investeerimise asemel lihtsam ohutult väiksema kiirusega sõita?
freile23. oktoober 2017, 16:17
´Kui naastumehed tõusudel jääd ära ei nühiks, poleks sul oma lamellidega midagi peale matsude teha, kas paned laupa või tagant sisse muidugi oma valik ja usu, ühest korrast piisab täiesti, et kirstu (urni) tellida või intensiivis vaatamas käia...
kimajale23. oktoober 2017, 16:18
Aa, sa oled see, kes talvel Tallinn-Tartu maanteel 70km/h tunnis sõidab ja poolekilomeetrist autodekolonni "kaasas veab". Masendav!
Urmas23. oktoober 2017, 19:38
Tegelikult piisab ka ühest päevast ja ühest lollist jalakäijast või ettevaatamatust lapsest.
Urmas23. oktoober 2017, 19:43
Frei sõidab vist ainult Tallinna kesklinnas, aga näiteks Nõmmel(Pääskülas) on ka teisi tänavaid peale Kadaka puiestee ja mine proovi seal sõita igapäevaselt ja eriti peale sula ajal.
ikka sama laul23. oktoober 2017, 14:58
Jajah, "isegi kui paar kokku annab". Isegi kui nendest paarist ÜHEL päeval teed Sa tõsise avarii, sest satud ootamatult kiilasjääle, kas siis laulad sama laulu? Kuni teid ei suudeta jäävabana hoida, on naastrehvid õigustatud. Punkt. Asfaldi lõhkumine on nendesamade tee hooldajate probleem.
"Ma olen seda väärt" mõttelaadiga raiskajatele23. oktoober 2017, 15:03
Kõige ohutum oleks aastaringi kettidega kaetud ratastega maasturitega liikuda. Mõni koht võib libe olla.
Arvos23. oktoober 2017, 22:28
Punkt. Punkt. Punkt.
Kas sa muud ka oskad?
Retro23. oktoober 2017, 13:21
See väide: Mida madalam on muster, seda väiksem on rattapind, mis maapinnaga kontaktis on ja seda pikem on auto pidurdusteekond....vajaks ilmselt eraldi graafikuid, skeeme ja võib olla ka animeeritud visuaali....kuidas selleset aru saada - oletame, et mustrikujundi elemendi pinna suurus on 2cm2 ja see on 8mm kõrge, peale mõningast sõitmist on kõrgus 3mm aga pindala endiselt 2cm2, kui aga muster on nii kulunud, et erinevused mustri ja rehvi osaga hakkavad yhte minema, siis tegelikult puutepunkt teega suureneb aga kuna lumel, veel jms ollusel pole ses puutepunktis kuhugi suunduda, siis tekibki libisemine. Mustri sygavus on selleks, et teepinna ja rehvi vaheline mant saaks kõrvale tõrjutud ja säiliks pidamine....aga see on yks väga vanaaegne teooria, uuemal ajal on vist teisiti
Kuuuurija23. oktoober 2017, 14:44
Mida kulunum on rehv, seda väiksem on rehvi (ratta) raadius. Mida väiksem on rehvi raadius, seda väiksem on ka rehvi välispind ja selle kokkupuuteala teepinnaga.
Surface24. oktoober 2017, 13:18
See raadiuse vähenemine on nii marginaalne, et kontaktpind väheneb sellest ehk 0,00001%
sass23. oktoober 2017, 13:03
Artiklis jahvatati:"Mida madalam on muster, seda väiksem on rattapind, mis maapinnaga kontaktis on ja seda pikem on auto pidurdusteekond."
Vanasti teati, et rehvi jälje suurus on rehvi koormus korda rehvis oleva õhu rõhk. Nüüd on siis uued ajad ja uued teooriad.
parandus23. oktoober 2017, 13:05
Peab olema: Vanasti teati, et rehvi jälje suurus on rehvi koormus JAGATUD rehvis oleva õhu rõhk.
irw23. oktoober 2017, 12:37
Ah, et burksiputka kütuselahjendaja õpetab talverehve kasutama, vot see on tase.
Suvi tulekul23. oktoober 2017, 12:35
Suvist mustrit saab kontrollida paberrahaga. Annd raha tehnoylevaataja kätte ja asi komber.